گزارشی از مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در توكیو
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، پرفسور 'موری موتو '، ایران شناس و استاد دانشگاه توكیو در این مراسم به تحلیل اوضاع ایران در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود امام خمینی (ره) در سال 1357 براساس شواهد عینی پرداخت .

وی با یادآوری مجاهدت های ملت ایران در مبارزه با رژیم ستم شاهی گفت: علیرغم كمبودهای بوجود آمده در اثر شرایط انقلاب، مردم ایران با فداكاری به حل مشكلات یكدیگر پرداختند و مسایل را حل می كردند.

وی با اشاره بر ضرورت تامل در ابعاد گوناگون قیام مردم مسلمان ایران به رهبری امام خمینی (ره) ، بر مطالعه و اندیشیدن برای درك بهتر انقلاب اسلامی تاكید كرد.

سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در توكیو نیز طی سخنانی به مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی یعنی اسلام، مردم و رهبری اشاره كرد.

' شبستری ' با یادآوری رشادت های ملت بزرگ ایران و نقش تعیین كننده حضرت امام خمینی (ره) در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ، عنایت الهی را عامل اصلی پیروزی انقلاب و شكست دشمنان عنوان كرد.

وی تاثیر انقلاب اسلامی ملت ایران بر بیداری اسلامی در كشورهای منطقه را غیرقابل انكار دانست و اظهاداشت: تحولات اخیر در حقیقت موجی جدید از اسلام خواهی در میان ملت های منطقه است كه یكی پس از دیگری در حال به ثمر رسیدن است.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن نیز در این مراسم میلاد خجسته آخرین پیامبر الهی حضرت محمد (ص) ، هفته وحدت و ایام دهه مبارك فجر را به حاضران تبریك گفت.

'رضا یوسفی'، طی سخنانی به تشریح برخی ویژگی های انقلاب اسلامی و پیروزی معجزه گونه آن به رهبری امام خمینی (ره) پرداخت .

در ادامه برنامه، موسیقی سنتی توسط چند تن از هموطنان مقیم توكیو اجرا شد و سرود زیبای 'ای ایران ای مرز پرگهر' ، مراسم را سرشار از حماسه و شادی كرد.

در بخش دیگری از برنامه كلیپ های زیبا و حماسی از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین موفقیت های درخشان تیم ملی والیبال كشورمان در مسابقات جام جهانی در ژاپن پخش شد.

دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در توكیو نیز برنامه های متنوع شعر، مقاله، طنز و سرود دسته جمعی 22 بهمن را اجرا كردند.

در خاتمه نیز به برگزیدگان مسابقات ورزشی ویژه بزرگداشت دهه فجر و منتخبین برنامه های هنری دانش آموزی، جوایزی اهداء شد.

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: نیویورک , سفید , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: