آمریكا و اسرائیل در آستانه شكستی بزرگ در رویارویی با ایران هستند
نوشته شده توسط : gogos

ریچارد میسون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاكید كرد: خواست آمریكا و اسرائیل از كشورهای جهان برای تحریم گسترده ایران به ویژه در زمینه صنعت نفت با مخالفت های جدی بسیاری از كشورها مواجه شده و این امر باعث خواهد شد كه این طرح جدید به طور كلی ناكام شود.

وی با تاكید بر اینكه كشورها در مبادلات خود با دیگر كشورهای جهان منافع خود را در نظر می گیرند، اظهار داشت: ظرفیت های بالای ایران باعث شده است كه بسیاری از كشورها مشتاق ادامه مبادلات اقتصادی و تجاری خود با این كشور بوده و توجهی به خواست غرب برای تحریم ایران نداشته باشند.

این تحلیلگر نیوزیلندی در ادامه با تاكید بر اینكه ایران توانایی مقابله با تهدیدات غرب را دارد، گفت: با توجه به توانایی هایی كه ایران برای خود كسب كرده است، به نظر می رسد قدرت واقعی برای مقابله با تهدیدات از جمله بستن تنگه هرمز را داشته باشد، گر چه این كشور نشان داده است كه تمایلی به افزایش تنش در منطقه ندارد.

وی در ادامه تاكید كرد: جمهوری اسلامی ایران تاكنون طرح های غربی ها برای خطرناك جلوه دادن برنامه های هسته ای خود را به شكست كشانده است و اتخاذ تصمیمات منطقی با توجه به شرایط حساس و زیركی مقامات ایرانی تاثیرگذاری تحریكات غرب و اسرائیل علیه این كشور را بسیار كاهش داده است.

این تحلیلگر مسایل سیاسی نیوزیلند در ادامه با اشاره به اعتماد بسیاری از كشورها به صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران، اظهار داشت: همكاری های ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی و دادن اجازه بازرسی به بازرسان آژانس از مدت ها پیش صلح آمیز بودن این برنامه را به اثبات رسانده است.

ریچارد میسون تاكید كرد: روند غیرقانونی فشار بر ایران از ابتدا نیز مغایر با قوانین بین المللی و خواست چند قدرت غربی بود كه البته نهادهای بین المللی نظیر شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز عملكرد مطلوبی در این زمینه نداشته و با برخی اقدامات نادرست غرب همراه شدند.

نماینده سابق مجلس نیوزیلند در ادامه هدف اصلی آمریكا را توقف كامل روند دستیابی ایران به انرژی صلح آمیز هسته ای دانست و اظهار داشت: ادعای غربی ها در خصوص مذاكره در موضوع هسته ای ایران با صداقت همراه نیست زیرا آنها تنها خواستار توقف برنامه هسته ای ایران هستند.

آساق**335 ** 1574





:: برچسب‌ها: خورشید , جغرافیایی برچسب ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: