اندونزی معاهده منع آزمایش های هسته ای را امضاء كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از شبكه خبر آسیا، اندونزی صد و پنجاه و هفتمین كشوری است كه پیمان جامع منع آزمایش هسته ای (سی.تی.بی.تی) را امضاء كرده و از رژیم صهیونیستی و كشورهای آمریكا، هند، مصر، پاكستان، چین و روسیه خواسته با تصویب این پیمان زمینه اجرایی شدن آن را فراهم سازند.

مارتی ناتالگاوا وزیر امور خارجه اندونزی در این خصوص گفت: كاهش اعتماد در مورد خواسته های دولت های هسته ای دیگر باعث شده است كه كشورهای دیگر نتوانند برنامه های هسته ای خود را توسعه دهند.

وی افزود: با توجه به اینكه دولت اندونزی دریچه ای از فرصت ها را برای توسعه اهداف خلع سلاح مشاهده كرد، مجلس این كشور نیز امضاء این پیمان را مورد تصویب قرار داد.

وزیر خارجه اندونزی ابراز امیدواری كرد كه این اقدام اندونزی باعث تشویق برخی از كشورهای دیگر برای امضاء كردن پیمان مذكور شود.

مارتی ناتالگاوا گفت: با توجه به اینكه برخی از كشورها دارای سلاح های اتمی هستند نیاز است آنها نیز این پیمان را مورد پذیرش قرار دهند تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

وی همچنین ابراز امیدواری كرد كه برنامه منطقه عاری از سلاح های هسته ای جنوب شرق آسیا نیز پایان سال جاری شكل اجرایی به خود بگیرد.

اتحادیه كشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) مذاكرات خود را در مورد منطقه عاری از سلاح های هسته ای سال گذشته مورد تصویب نهایی قرار داد كه بر اساس آن نگهداری یا انتقال سلاح های هسته ای در این منطقه ممنوع و از آزمایش هر نوع سلاح هسته ای و تخلیه بازمانده مواد هسته ای در آن جلوگیری شود.

آساق**335





:: برچسب‌ها: خورشید , سان , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: