جذابترین اوراق مشاركت ریالی تاریخ بانكداری كشوربا سود 20 درصد منتشرمی شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت نفت وگاز پارس روز سه شنبه به نقل از تورج جهان آرا یادآورشد: پیش از این حداكثر سود اوراق مشاركت ریالی دركشور 17 درصد بود.

وی افزود: با انتشار اولین بلوك از اوراق مشاركت ریالی برای تامین سرمایه مورد نیاز طرح توسعه فازهای باقیمانده میدان گازی پارس جنوبی، علاوه بر سرمایه گذاری برای افزایش برداشت از سهم ایرانی این مخزن مشترك، برای نخستین بار امكان سرمایه گذاری سودآوروسازنده هموطنان ایرانی در توسعه بخش بالا دستی صنعت نفت و گاز ایران اسلامی فراهم می شود.

مدیر امورمالی شركت نفت و گاز پارس اضافه كرد: عرضه اوراق مشاركت توسعه میدان گازی پارس جنوبی از روز شنبه هفته آینده در شعب منتخب بانك های تجارت و ملت در سراسر كشور آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه سود علی الحساب اوراق مشاركت ریالی به صورت روزشمار محاسبه و در دوره های سه ماهه پرداخت می شود، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده نرخ بازخرید این اوراق پیش از سررسید در سال اول 18 درصد و از سال دوم 5/19درصد، معاف از مالیات و قابل بازخرید در همه شعب بانك عامل است.

جهان آرا بیان كرد: با توجه به نرخ سود بسیار جذاب این اوراق، پیش بینی می شود فروش این اوراق با استقبال خوب مردم رو به رو شود.

وی گفت: همچنین تفاوت نرخ سود قطعی و علی‌الحساب اوراق مشاركت داخلی نیز حداكثر پنج ماه بعد از تاریخ سررسید نهایی اوراق از سوی ناشر، محاسبه و به دارندگان برگه تسویه حساب نهایی پرداخت می‌شود.

دولت برای جذاب شدن سرمایه گذاری در طرحهای ملی، بانك مركزی سیاست های جدید پولی، مالی و بانكی كشور را در 5 بهمن ماه امسال ابلاغ كرد كه بر اساس آن نرخ سود اوراق مشاركت به 20 درصد و نرخ سود سپرده گذاری بانكی نیز تا سقف 20 درصد افزایش یافت. ك/1

8129/539





:: برچسب‌ها: دختر , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: