لاریجانی: مناظرات گروه های مختلف بسیار سودمند است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی كه شامگاه دوشنبه با مجری شبكه یك سیمای جمهوری اسلامی گفت وگو می كرد، افزود: شهید مطهری نیز همیشه اعلام می كرد، در دانشگاه الهیات من خوشحال می شوم كه یك ماركسیست بیاید و با من به بحث بنشیند.

وی با بیان این كه مردم بایستی تنوع را ببینند، خطاب به مسئولان گفت: خودمان در ایجاد شرایط نقش داریم و ممكن است برخی از افراد انقلاب را كوچك ببینیم.

رئیس مجلس با اشاره برگزاری مناظرات در سال های گذشته بین گروه های مختلف، بر ضرورت برگزاری این مناظرات در جامعه تاكید كرد و افزود: با انجماد فكری انقلاب بوجود نمی آید و ما باید زنده بودن حركت فرهنگی را در صلاحیت داشته باشیم.

وی افزود: یك خصوصیت دینی بر امورات باید براساس آرامش به جلو برود، نه با سختی و تندی، چرا كه انقلاب یك پروسه است و این انقلاب جاندار است و ادامه دار، نه یك جامد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینكه انقلاب اسلامی یك فرایند است، گفت: ویژگی انقلابی یك ویژگی برازنده یك مسلمان است كه آینده ای برای مسلمین می بیند و باید براساس آن حركت كند.

لاریجانی با بیان اینكه هر چیزی دارای آدابی است ، گفت: یك فكر فرهیخته و فاخر یك عقبه فكری درست دارد، مثل نماز كه دارای آداب مخصوص خود است.

رییس مجلس اضافه كرد: اگر نماینده ها دارای صلاحیت هستند و با آرای ملت به مجلس شورای اسلامی وارد شده اند، بایستی صحبت كنند و به گفته مقام معظم رهبری در فكر تهمت، بدگویی و تخریب دیگران نباشند.

وی افزود: من فكر می كنم كار نمایندگان مجلس بسیار سخت است و نمایندگان نباید كار دیگری داشته باشند، چرا كه یك شغل پر مشغله ای است چه در كمیسیون ها و چه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی.

رئیس مجلس شورای اسلامی سپس اضافه كرد: نقطه برجسته این است كه غنی بودن در حوزه دین و سیاست بستگی به غنی بودن در اقتصاد دارد، در این صورت نگاه دیگران به ایران دارای ارزش خواهد بود.

وی افزود: مجلس اگر مستقل باشد یعنی خودش تصمیم بگیرد و با قوه های دیگر تعامل داشته باشد، این مجلس باعث می شود كه حقوق ملت را حفظ كند.

لاریجانی با اشاره به مرحوم مدرس به عنوان نماینده ای كه در مقابل قرارداد وثوق الدوله یك تنه ایستادگی كرد، گفت: نمایندگان اگر خصوصیات فضل كمال را از نظر علمی و شجاعت ارائه طرح و همچنین استقلال داشته باشند می توانند مسائل امت را حفظ كنند و برای خودشان چهره ماندگار بوجود آورند.

وی با اشاره به اینكه خویشاوندی سران دو قوه مقننه و قضاییه بر اداره كشور تاثیر گذار هست، گفت: هر نهادی باید چارچوب قانون خودش را رعایت كند، اگر اخوت و برادری باشد باید در كار صحیح متفق و همینطور برای كار غیر از آن هم باید قانون را عمل كند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با برآورد عملكرد مجلس هشتم در طول خدمت چهار ساله اش گفت: تصویب بیمه بیكاری برای افراد و قانون مبارزه با قاچاق كالا و افرادی كه در صنعت فرش كار می كردند تحت پوشش بیمه قرار گرفتند، از جمله عملكرد این دوره از مجلس است.

1537 ** 1574





:: برچسب‌ها: جدید , ظروف چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: