غرب از كشورهای درحال توسعه فاصله می گیرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، روزنامه 'مردم' روز سه شنبه در گزارشی با اشاره به تحولات منطقه افزود: وتوی قطعنامه ضد سوری غرب در شورای امنیت از سوی چین و روسیه باعث خشم واشنگتن شده است.

این روزنامه با اشاره به اظهارات اخیر ' هیلاری كلینتون ' وزیر خارجه آمریكا درباره سوریه، خاطر نشان كرد كه ظاهرا غربی ها قصد دارند بدون توجه به قوانین سازمان ملل به شكل یك جانبه علیه سوریه اقدام كنند.

به نوشته مردم ، چین و روسیه در چارچوب سازمان ملل و به دلیل اختلاف های فراوان، قطعنامه علیه سوریه را وتو كردند تا دنیا بار دیگر شاهد فاجعه ای چون جنگ آمریكا علیه عراق نباشد.

این روزنامه تصریح كرد: آمریكا و اروپا ارزش هایی را برای خود تعریف كرده اند كه ابزاری برای آنها به منظور اجرای سیاست های توسعه طلبانه در جهان است.

ارگان حزب حاكم چین با تاكید براینكه از لحاظ ارزشی غرب در حال فاصله گرفتن با كشورهای در حال توسعه است ، افزود: آمریكا با قدرت نظامی و ذهنیت جنگ سرد عراق را مورد حمله قرار داد اما امروز درگیر بحران های مالی و اقتصادی است و نیروی نظامی دیگر دردی از دردهای آمریكا را دوا نمی كند.

روزنامه مردم در ادامه نوشت: غرب با سوء استفاده از موج بیداری در كشورهای اسلامی می خواهد به تنش ها و ناآرامی ها دامن بزند و از نیروی نظامی برای مقابله با هر كسی استفاده كند كه مانع این تنش ها است.

پر شمارگان ترین روزنامه چاپ پكن ضمن هشدار به آمریكا و تاكید براینكه این دوران با زمان جنگ جهانی دوم تفاوت دارد، تصریح كرد: اقتصاد غرب دیگر به این آنان اجازه نمی دهد راهبردهایی جنگ طلبانه را عملی كنند.

روزنامه مردم افزود: شاید آمریكا در برخی از كشورها حتی موفق به تغییر دولت شود، اما حكومت های جدیدی كه روی كار می آیند دست ساز غرب نخواهند بود و به ارزش های غربی پایبندی نخواهند داشت.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: