پیشرفت و اصلاح زندگی مادی و معنوی به ایمان مردم بستگی دارد
نوشته شده توسط : gogos

آنچه كه من می توانم به طور قاطع بگویم، این است كه وقتي مردم آمدند توي صحنه، دیگر همه‌ ابزارهاي خصمانه‌ قدرت ها از كار مي‌افتد. آمریكا تا وقتي می تواند به یك كشور زور بگوید كه مردم آن كشور مقابلش نباشند. به دولت ها راحت می شود زور گفت. دولت هایي كه متكي به مردمشان نیستند، مجبورند به حرف آمریكا بیایند، به حرف آمریكا بروند. یك روز آمریكا یك نفر را نصب می كند، یك روز حمایت می كند، یك روز هم حمایت را برمیدارد، مجبور است برود. وقتي هم كه رفت، دیگر محل سگ هم بهش نمی گذارند، مي‌بینید دیگر.

قبل از او هم محمدرضا بود، اندكي قبل از او هم بن‌علي تونس بود. وقتي كه دولت ها متكي به مردم نباشند، این است. وقتي مردم آمدند توي صحنه، مردم فهمیدند، مردم احساس كردند، مردم تصمیم گرفتند، آن وقت دیگر قدرت ها هیچ كار نمی توانند بكنند. این اتفاق، امروز در مصر افتاده است. تا مردم در صحنه هستند، دیگر نمی توانند هیچ حركتي بكنند، كاري بكنند.

البته امروز آمریكائي‌ها درصددند كه بلكه بتوانند در مصر سر مردم را كلاه بگذارند، آنها را منصرف كنند، با یك دستاوردهاي جزئي و ابتدائي آنها را قانع كنند، آنها را برگردانند به خانه‌هاي خودشان كه دیگر در صحنه نباشند.

بعید است چنین ترفندي به نتیجه برسد. وقتي مردم بیدار شدند، قدرت خود را احساس كردند، توانائي تأثیرگذاري را احساس كردند، دیگر فایده‌اي ندارد، مردم مي‌آیند داخل میدان و اهداف عالي را اگر براي آنها ترسیم شود، دنبال می كنند و ان‌شاءاللّه به آن اهداف می رسند.

ما نتیجه و ثمره شیرین مقاومت ملت عظیممان را داریم مشاهده می كنیم و آن عبارت است از صلابت چهره‌ ایران اسلامي، عزت ایران اسلامي، تأثیرگذاري ایران اسلامي در حوادث گوناگون، در منطقه و حتي بیرون از این منطقه.

احساس می كنیم كه ایمان و اسلام به ما عزت داد، به ما پیشرفت داد، ما را به سمت آرمان هایمان نزدیك كرد. هرچه ایمانمان را تقویت كنیم، هرچه تحقق اسلام را در جامعه و ارزشهاي اسلامي را در بین خودمان بیشتر كنیم، این عزت بیشتر خواهد شد، این پیشرفت بیشتر خواهد شد و زندگي مادي و معنوي اصلاح خواهد شد و این به همت جوانان، به همت مردم، به ایمان مردم بستگي دارد و خوشبختانه انسان این را مشاهده می كند.

انسان مي‌بیند در زن و مرد ما، پیر و جوان ما، در بخش هاي مختلف این كشور، در اقوام گوناگون، این عزم و اراده هست و ان‌شاءاللَّه خواهد بود و ان‌شاءاللَّه شما جوانها خواهید دید آن دوراني را كه ایران به بركت اسلام و به بركت قرآن بتواند در اوج و در قله‌ي عظمت بدرخشد.

* از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم آذربایجان شرقی( بیست و هفتم بهمن1389)

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: باغ وحش , نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: