اسلام آباد مشتاق ارتقای روابط با تھران است
نوشته شده توسط : gogos

'سلمان بشیر' امروز سه شنبه در حاشیه نشست اقتصادی و سیاسی هیاتهای بلند پایه ایران و پاكستان در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، تاكید كرد: روابط پاكستان با جمھوری اسلامی ایران برادرانه، دوستانه و ریشه در فرهنگ دارد.

این دیپلمات ارشد دولت پاكستان ابراز امیدواری كرد كه جمھوری اسلامی ایران و پاكستان در آیندہ ای نزدیك دارای روابط بسیار خوب و شاھد افزایش ھمكاری ھای دوجانبه باشند.

وی در پاسخ به پرسشی دربارہ سفر قریب الوقوع دكتر احمدی نژاد رییس جمھوری اسلامی ایران به پاكستان و تاریخ این دیدار گفت:مقامهای تھران نقش اصلی در ارائه زمان دقیق سفر رییس جمھوری ایران به پاكستان را بر عھدہ دارند.

'سلمان بشیر' درباره وضعیت كنونی امنیتی در منطقه گفت: پاكستان با توجه به برخی ناامنی ها در منطقه،تحت تاثیر آن قرار گرفته و ھم اكنون بدنبال پیشبرد روند صلح و ثبات در منطقه بویژه در كشور افغانستان است.

وی افزود: پاكستان معتقد است ھمكاری ھر چه بیشتر كشورھای همسایه برای برقراری و ایجاد صلح و ثبات در منطقه به ویژہ بھبود وضعیت امنیتی در افغانستان، بسیار مهم و حیاتی است.

قائم مقام وزارت خارجه پاكستان دربارہ نشست سه جانبه ایران، پاكستان و افغانستان، تصریح كرد: برگزاری نشست های سه جانبه با شركت روسای جمهوری این سه كشور به ایجاد راھكار برای حل مشكلات منطقه ای كمك شایانی می كند.

وی با اشارہ به اینكه این سومین كنفرانس سه جانبه ایران، پاكستان و افغانستان خواهد بود و نشست اول و دوم این كنفرانس در سال ھای 2009 و 2011 به میزبانی تھران برگزار شده، افزود: پاكستان میزبانی سومین دورہ این نشست را بر عھدہ گرفته كه روسای جمھوری دو كشور برادر و ھمسایه پاكستان یعنی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان در این كنفرانس شركت خواھند كرد.

سلمان بشیر در پایان این گفت وگو دربارہ سفر علی سعید لو معاون امور بین الملل رییس جمھوری ایران و نشست اقتصادی و سیاسی ھیات ایرانی با مقامهای پاكستان تصریح كرد: من فكر می كنم سفر معاون رییس جمھوری ایران به پاكستان بھترین موقعیت برای برقراری ارتباطات لازم و زمینه سازی برای فراهم آمدن سفر آتی دكتر احمدی نژاد به اسلام آباد به شمار می رود.

آساق **1095**5981





:: برچسب‌ها: پرنده , سرگرمی , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: