كارشناس سرشناس روس: غرب از بازگشت مجدد پوتین به كرملین وحشت دارد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، پانارین روز دوشنبه در مقاله ای در پایگاه اینترنتی خود وشت: هدف غرب از این جنگ رسانه ای جلوگیری از پیروزی پوتین در انتخابات آتی ریاست جمهوری و ایجاد مانع در روند همگرایی در عرصه اوراسیا (جمهوری های شوروی سابق) می باشد.

وی افزود: در این جنگ ابزارهایی كه سازمان های اطلاعاتی آمریكایی و انگلیسی برای بی اعتبار كردن حكومت شوروی سابق پس از جنگ دوم جهانی استفاده می كردند، بكار گرفته می شود.

استاد دانشگاه روس در مقاله خود خاطرنشان كرد: در سال های اخیر روند همگرایی در اوراسیا در عرصه های اقتصادی و نظامی سرعت یافته است كه از مصادیق آن می توان به آغاز بكار اتحادیه گمركی میان روسیه، بلاروس و قزاقستان از اول ژانویه سال گذشته اشاره كرد.

وی افزود: از اول ماه جاری میلادی هم كمیسیون اقتصادی اوراسیا به عنوان نخستین نهاد فراملی اتحادیه گمركی اوراسیا آغاز بكار كرد.

پانارین گفت: پس از تلاش های روسیه برای آغاز ایفای نقش فعال تر در پهنه اوراسیا، غرب شروع به حمایت از اعتراضات در این كشور كرد.

وی اضافه كرد: عملیات جنگی رسانه ای و اطلاعاتی غرب بلافاصله پس از انتشار مقاله پوتین در روزنامه ایزوستیا در سوم ماه اكتبر سال گذشته كه در آن بر ضرورت همگرایی در عرصه اوراسیا تاكید شده بود، آغاز شد.

استاد آكادمی دیپلماتیك وابسته به وزارت امور خارجه روسیه در مقاله خود یادآور شد: در مرحله اول این جنگ 'میخاییل گورباچف' رییس جمهوری شوروی سابق به عملیات رسانه ای غرب علیه پوتین پیوست و پس از آن روند اتحاد گروه های سیاسی مخالف علیه حكومت آغاز شد.

پانارین، ورود 'مایكل مك فول' سفیر جدید آمریكا به مسكو را آغاز مرحله جدید جنگ رسانه ای غربی ها علیه پوتین عنوان كرد و افزود: از وظایف وی هماهنگی فعالیت شماری از سازمان های غیردولتی و بلاگ نویسان روس مخالف می باشد كه از آمریكا و انگلیس كمك مالی دریافت كرده اند.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: