قیمت بلیت هواپیما از سال آینده افزایش می یابد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز /سه شنبه/ مجلس به بررسی كلیات و جزییات طرح اصلاح ماده 48 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1387 پرداختند و این طرح را تصویب نهایی كردند.

با تصویب نمایندگان مجلس، ماده 87 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت اصلاح شد.

نمایندگان مجلس به شركت مادر تخصصی فرودگاه های كشور اجازه دادند مبلغ 50 هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر در هر پرواز داخلی و مبلغ 250 هزار ریال به قیمت بلیت هر مسافر كه با هواپیما عازم خارج از كشور است، بیفزاید و از طریق درج در بلیت یا قرارداد حسب مورد دریافت كند.

براساس این مصوبه، منابع حاصله به عنوان درآمد این شركت تلقی و به حساب شركت افتتاح شده توسط خزانه داری كل كشور نزد بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران واریز می شود تا در چهارچوب بودجه مصوب سالانه برای اجرای برنامه های نگهداری، بهسازی و تجهیز فرودگاه های كشور با اولویت مناطق محروم و استفاده از آخرین تجهیزات نوین فرودگاهی برای ارایه خدمات به مسافرین در حد استانداردهای بین المللی هزینه كند.

براساس تبصره 1 این ماده به دولت اجازه داده می شود از ابتدای فروردین ماه سال 1392 به بعد و هر ساله نرخ های موضوع این ماده را بر مبنای پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و تصویب هیات وزیران تعدیل كند.

نمایندگان در تبصره 2 این ماده نیز تصویب كردند: شركت های هواپیمایی مكلف هستند مبالغ موضوع این ماده را بلافاصله پس از هر پرواز به حساب مذكور در این ماده واریز و تسویه حساب كنند.

پرداخت نكردن به موقع این مبالغ در حكم تصرف غیرقانونی محسوب می شود.

برطبق این مصوبه، مطالبات شركت فرودگاه های كشور در حكم مطالبات مستند به اسناد لازم الاجرا است و طبق مقررات مربوط به اجرای مفاد اسناد رسمی قابل وصول است.

همچنین نمایندگان مجلس مصوب كردند: در صورت ارسال بلیت مبالغ دریافتی موضوع این ماده عینا به مسافر مسترد می شود.

براساس تبصره 3 این طرح از زمان لازم الاجرا شدن این قانون، ماده 48 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17 اسفند 87 لغو می شود.

مجلسیان در تبصره 4 این طرح مقرر كردند: این قانون از تاریخ اول فروردین ماه 1391 اجرا می شود.

نمایندگان كلیات این طرح را با 157 رای موافق، 7 رای مخالف و 12 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر و جزییات آن را با 145 رای موافق، 11 رای مخالف و 12 رای ممتنع ازمجموع 201 نماینده حاضر تصویب كردند.

سیام**9121**9132





:: برچسب‌ها: نیکون , غذا ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: