میركریمی: سینمای ایران در سطح جهانی مخاطبان بی شماری یافته است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'میركریمی' كه فیلم هایش در دو روز اخیر در برنامه ای فرهنگی با عنوان جشنواره فیلم های معنا گرای ایرانی در خانه سینمای مسكو به نمایش در آمده است، روز سه شنبه در گفت وگو با كانال تلویزیونی 'راشا تودی' افزود: سینمای ایران با قدمتی نزدیك به 100 سال، فیلم های بسیار خوبی عرضه كرده است كه بسیاری جایزه های بین المللی را به خود اختصاص داده اند.

كارگردان ایرانی افزود: این موفقیت ها نشانگر سطح بالای سینمای ایران است كه نه تنها در این كشور علاقمندان فراوانی دارد، بلكه مرزهای ایران را درنوردیده و قلب میلیون ها نفر در كشورهای مختلف جهان با فرهنگ های گوناگون را تسخیر كرده است.

میر كریمی اظهار داشت: نسل جدید فیلمسازان ایرانی كه موفقیت های خوبی در عرصه جهانی و بین المللی به دست آورده، محصول دوره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هستند و در دو دهه اخیر سینمای ایران با نوع نگاهی كه به مقولات اخلاقی، ارزش های خانواده و اجتماع داشته است، توانسته مخاطبان زیادی را به خود جلب كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جشنواره فیلم های معناگرای ایران با مروری بر آثار رضا میر كریمی با همكاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسكو و اتحادیه سینماگران روسیه با نمایش پنج فیلم از آثار رضا میر كریمی روزهای 15 و 16 بهمن ماه برگزار شد.

در این جشنواره، فیلم های 'یه حبه قند'، 'خیلی دور خیلی نزدیك'، 'به همین سادگی'، 'اینجا چراغی روشن است' و 'زیر نور ماه' با مشاركت هنرمندان برجسته تئاتر و دوبله به زبان روسی صداگذاری و برای علاقه مندان پخش شد كه مورد استقبال چمشگیر علاقمندان به فرهنگ و سینمای ایران زمین قرار گرفت.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 186
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: