ایران و پاكستان تفاهم نامه همكاری های مشترك امضا كردند
نوشته شده توسط : gogos

'عبدالحفیظ شیخ ' پس از امضای تفاهمنامه با طرف ایرانی ،با بیان اینكه پاكستان سعی در افزایش حجم تجاری خود با ایران دارد ،گفت: پاكستان تلاش می كند تا حجم روابط تجاری خود را از رقم یك و نیم میلیارد دلار به پنج میلیارد دلار در سال افزایش دهد.

وی افزود: همكاری ها میان دو كشور باید در بخش انرژی بیش از گذشته افزایش پیدا كند.

این مقام پاكستانی تاكید كرد:پاكستان در اجرای توافقات با ایران بسیار مصمم است.

'علی سعید لو' نیز در این نشست با تاكید بر آمادگی ایران برای افزایش سطح همكاریهای مشترك با پاكستان گفت : تهران آماده است در بخش انتقال انرژی به پاكستان كمك كند.

وی همچنین افزود: ایران آماده ارایه كمك در امر احداث خط لوله گاز درخاك پاكستان برای اجرای پروژه بزرگ انتقال گاز ایران به این كشور بمنظور رفع كمبودهای سوخت و انرژی می باشد.

وی روابط ایران و پاكستان را در طی سالهای گذشته بسیار خوب ارزیابی كرد و افزود: روابط دوجانبه بین دو كشور در تمامی زمینه ها نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

سعید لو ادامه داد: ارتقای سطح همكاریهای در بخش اقتصادی كمك شایانی به برقراری صلح و پایداری در منطقه می كند.

معاون رییس جمهوری كشورمان درباره اجرای پروژه های برنامه ریزی شده قبلی در پاكستان گفت : كارشناسان ارشد هیات اقتصادی وسیاسی ایران در این سفر در حال بررسی میزان پیشرفتهای پروژه های برنامه ریزی شده هستند و اقدامات انجام شده و درصد پیشرفتها را ارزیابی می كنند.

وی درباره مراحل روند اجرایی پروژه انتقال گاز ایران به پاكستان گفت : باتوجه به توافق های گذشته وحال حاضر ،این پروژه روند اجرایی خوبی داشته و باكمك و همكاری طرف پاكستانی امیدواریم كه بتوانیم قبل از موعد مقرر این پروژه بزرگ و بین المللی را اجرایی كنیم.

علی سعید لو معاون رییس جمهوری ایران در امور بین الملل امروز همچنین با 'مخدوم امین فهیم' وزیر بازرگانی پاكستان در محل هتل 'ماریوت 'محل اقامت هیات ایرانی بمنظور صدور تفاهم نامه اقتصادی و تجاری دیدار و گفت وگو كرد.

امین فهیم در گفت وگو با ایرنا بااشاره به اینكه دو كشور در حال راه اندازی كمیته های تجاری برای افزایش همكاریهای مشترك هستند گفت : این كمیته ها با هدف افزایش توسعه تجاری بین دو كشور ایجاد می شوند.

علی سعیدلو قرار است با دیدار 'فاروق ناییك 'رییس مجلس نمایندگان سنای پاكستان نیز دیدار و گفت و گو كند.

آساق**1095**5981





:: برچسب‌ها: واشنگتن , آسیا ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: