همه روستاهای بالای 20 خانوار از راه روستایی برخوردارند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'سید حسین میرشفیع' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل این وزارتخانه اظهار داشت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، تنها هشت هزار كیلومتر راه روستایی در كشور وجود داشت، اما اكنون این رقم به 150 هزار كیلومتر رسیده است.

وی افزود: طی سال گذشته هشت هزار و 600 كیلومتر راه روستایی در كشور اجرا شد كه این رقم در مقایسه با عملكرد سال گذشته رشد 40 درصدی را نشان می دهد.

میرشفیع اضافه كرد: آمارهای موجود حاكی از آن است كه سهم راههای آسفالته روستایی به رقم 95 هزار كیلومتر رسیده كه این رقم 67 درصد طول شبكه این بخش محسوب می شود.

وی گفت: سهم راههای شوسه روستایی به افزون بر 31 هزار كیلومتر رسیده و بقیه مربوط به راههای خاكی می شود.

این مقام مسئول، با بیان این كه هدف پیش بینی شده در چارچوب برنامه پنجم توسعه كشور آسفالت 30 هزار كیلومتر راه روستایی است، افزود: اكنون در مرحله نخست برای تحقق هدف مذكور، آسفالت 14 هزار كیلومتر راه روستایی پیگیری می شود و در این ارتباط سه هزار كیلومتر انجام شده و پنج هزار كیلومتر نیز آماده آسفالت است.

وی از آسفالته شدن تمام روستاهای بالای 50 خانوار در استانهای تهران، اصفهان، قم و سمنان خبر داد و گفت: استانهای ایلام و بوشهر نیز اخیرا به این استانها افزوده شده اند و تلاش می شود در هفته دولت (هفته نخست شهریور سال آینده) تمام روستاهای بالای 50 خانوار استانهای كهگیلویه و بویراحمد و لرستان نیز از راه روستایی برخوردار شوند.

میرشفیع افزود: برنامه درختكاری به طول پنج هزار كیلومتر در حاشیه راه های روستایی با همكاری سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری كشور از اسفند ماه سال جاری تا پایان فروردین ماه 1391 انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: تامین این درختها از سوی سازمان یاد شده صورت می گیرد و كاشت آن توسط نیروهای وزارت راه و شهرسازی در حوزه راه روستایی و مراقبت، نگهداری و آبیاری آنها توسط روستائیان اجرا می شود.

میرشفیع در خصوص پروژه های راه روستایی كه به مناسبت دهه فجر در كشور افتتاح می شود، گفت: در بخش پل منفرد احداث شده، تعداد 40 دستگاه در 14 استان كشور با اعتبار 116 میلیارد و 190 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی افزود: همچنین یك هزار و 237 كیلومتر راه ساخته شده كه برای احداث آن یك هزار و هشت میلیارد و 47 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی از آسفالت سه هزار و 240 كیلومتر راه روستایی در دهه فجر با اعتبار دو هزار و 507 میلیارد و 74 میلیون ریال به عنوان دیگر دستاوردهای این بخش در این زمان نام برد.

اقتصام**1559/1594





:: برچسب‌ها: ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: