لغو40 درصد پروازها/ سرگردانی مسافران در فرانسه
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، لغو برنامه های پروازی به مقاصد مختلف در ساعات اولیه امروز سه شنبه و تنها دقایقی قبل از انجام پروازها ، همچنین زمینه ساز سرگردانی شمار زیادی از مسافران شد.

بخش هایی از كاركنان فرودگاهی فرانسه اعم از كادرهای پروازی ، خلبانان ، تكنسین ها ، پرسنل های شاغل فرودگاهی و خلبانان در اعتراض به طرح ' سرویس حداقلی ' مصوب اخیر برای این بخش از كاركنان از سوی مجلس ملی فرانسه، از روز دوشنبه گذشته دست به اعتصاب زدند كه از امروز نیز بر دامنه اعتصاب ها افزوده شده است.

دولت فرانسه پیش از این در زمینه راه آهن و وزارت آموزش و پرورش طرح مزبور را به تصویب و اجرا گذاشته است.

این درحالی است كه دولت فرانسه در جریان هفته های پایانی سال گذشته میلادی ، برای پایان دادن به اعتصاب نا محدود كاركنان ایمنی فرودگاهی كه زمینه ساز اختلال در پروازها و آوارگی مسافران را در پی داشت، 400 تن از نیروهای انتظامی - نظامی را برای جایگزینی افراد اعتصابی به فرودگاهها اعزام كرد.

این اقدام دولت از سوی انجمن ها و اتحادیه های صنفی برابر به خطر انداختن امنیت پروازی ارزیابی شده و مورد اعتراض واقع شد.

این بخش از نیروهای فرودگاهی درشرایطی دست به اعتصاب می زنند كه در جریان سال گذشته میلادی نیز بخش های مختلف فرودگاهی و همچنین كاركنان ایرفرانس برای برآورده شدن مطالبات صنفی خود دست به اعتصاب متعددی زدند.

این درحالی است كه دولت فرانسه درصدد است تا لایحه مصوب مجلس ملی در زمینه سرویس حداقلی برای فرودگاههای كشور را به تصویب سنا برساند.

تصویب این لایحه محدودیت هایی را برای انجام لجام گسیخته اعتصاب در فرودگاههای كشور قایل شده كه به اعتقاد كارشناسان و معترضان این اقدام دولت با روح اعتراض و اعتصاب ها در فرانسه همخوانی ندارد.

اعتصاب در فرودگاههای فرانسه درحالی رو به گستردگی است كه تاكنون مذاكرات نمایندگان دولت با سران اتحادیه ها تاكنون برای یافتن راه حلی برای پایان دادن به آن راه به جایی نبرده است.

برخی از اتحادیه های فرودگاهی اعلام كرده اند كه اعتصاب كاركنان دستكم تا روز پنجشنبه آینده ادامه خواهد داشت.

این درحالی است كه اولین روز از اعتصاب در فرودگاههای فرانسه لغو 20 درصدی پروازها از طریق فرودگاه شارل دوگل در شمال پاریس را به همراه داشت.

اروپام **1495 **1514





:: برچسب‌ها: کنسرت , اقیانوس , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: