احزاب تونسی مخالفت خود را با اخراج سفیر سوریه اعلام كردند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش پایگاه خبری 'القدس العربی ' حزب دموكرات ترقی خواه یكی از مشهورترین احزاب مخالف دولت در بیانیه ای ، نسبت به این اقدام ، ابراز تعجب كرده و آن را بر خلاف عرف دیپلماتیك تونس دانست .

این حزب از مقامات تونسی خواست كه در چنین مواردی به دلیل اهمیت بیش از حد چنین تصمیم هایی و تاثیر آن بر آینده مناسبات عربی و بین المللی با كشورهای دیگر ، پیش از تصمیم گیری با تمامی نیروهای ملی مشورت نمایند .

از سوی دیگر حزب چپ گرای الاتحاد حمایت بی قید و شرط خود را از مردم سوریه اعلام كرده و در عین حال از این تصمیم متهورانه و شتابزده مقامات به شدت انتقاد كرد.

حزب ملی تونس نیز این اقدام را شتابزده وخطرناك در تاریخ دیپلماسی تونس دانست .

گفتنی است احزاب مخالف دولت نگرانی شدید خود را از عواقب منفی احتمالی چنین تصمیم گیری هایی برای تونسی های ساكن سوریه اعلام نمودند .

حزب قطب دموكراتیك تجدد گرا نیز از این اقدام عجولانه ابراز تعجب كرد .

جنبش الشعب نیز از منصف المرزوقی رئیس جمهور تونس خواست كه در چنین تصمیم گیری هایی عجله نكند زیرا این امر تبعات زیادی برای تونس دارد .

روزنامه تونسی ' لابرس ' نیز در واكنش به این خبر نوشت : تصمیم به اخراج سفیر سوریه از تونس ، با اصول دیپلماتیك تونس كه بیشتر به میانه رو بودن متمایل است ، در تعارض است .

حمادی الجبالی نخست وزیر تونس روز یكشنبه از تمام كشورها خواسته بود كه در اعتراض به سركوب خونین معترضان ، سفرای سوریه را از كشورهای خود اخراج نمایند .

مترجمام **2041**1369**





:: برچسب‌ها: فلوریدا , لا , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: