پدیده وهابیت با سلاح شرك به مذاهب اسلامی هجوم آورده است
نوشته شده توسط : gogos

آیت الله 'عباسعلی سلیمانی' روز سه شنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: شكلگیری این قبیل پدیده ها از جانب استكبار، استعمار و صهیونیسم با هدف مقابله با اسلام ناب محمدی انجام می شود.

امام جمعه زاهدان گفت: وهابیت در افكار عمومی جهان اسلام پدیده ای افراطی تلقی می شود.

وی ادامه داد: اكنون امت اسلامی در آستانه خیزش عظیمی قرار گرفته و برای اینكه دچار تهدید نظام استكباری و سلطه نشود و فرصتهای بدست آمده را نیز به راحتی از دست ندهد باید از ظرفیتها و توانمندیهای موجود خدادادی مانند نیروی انسانی و منابع متعدد اقتصادی در راستای گسترش اسلام ناب و بیداری اسلامی استفاده بهینه كرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: ریشه یابی و مقابله با این نوع پدیده ها وظیفه عموم مسلمانان به ویژه علما و اندیشمندان جهان اسلام است.

آیت الله سلیمانی بیان كرد: برگزاری نشستهای مختلف با حضور علمای شیعه و سنی و بحث و بررسی پیرامون حل مسایل جهان اسلام از راههای شناخت و مقابله با این پدیده ها است.

وی برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی را از جمله برنامه های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت منطقه برای گسترش و تعمیق وحدت میان مذاهب اسلامی عنوان و بیان كرد: تاكنون 22 همایش در شهرستانهای مختلف استان سیستان و بلوچستان با حضور علما و اندیشمندان شیعه و سنی برگزار شده است.

آیت الله سلیمانی گفت: بیست و سومین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور

علمای اهل سنت 10 استان 'خراسان، گلستان، قم، تهران، فارس، هرمزگان، كردستان، بوشهر، اصفهان و سیستان و بلوچستان' نیز در زاهدان برگزار می شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: شركت كنندگان در این همایش با حضور در سه كمیسیون 'كلامی، فقهی و اجتماعی' در روزهای 24 تا 27 بهمن ماه به بحث و تبادل نظر در خصوص مسایل مختلف اسلامی می پردازند.

آیت الله سلیمانی اضافه كرد: با فراخوانی در مهلت قانونی 36 مقاله در بخش مسائل كلامی، 42 مقاله اجتماعی و 18 مقاله فقهی از سوی علما و اندیشمندان مسلمان به دبیرخانه این همایش ارسال شده كه بعد از بررسیهای لازم در مجموع 75 مقاله در این سه بخش قابل طرح در همایش شناخته شد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و كرمان گفت: 75 مقاله پذیرفته شده بعد از اتمام همایش در قالب یك كتاب منتشر می شود.

وی بیان كرد: كمیسیون كلامی در چهار بخش 'تعریف توحید و شرك، تعریف عبادت و شرك در آن، معیار توحید و شرك و بررسی گفتار محمدبن عبدالوهاب و تفسیر و تبیین صفات خبریه' به بحث و تبادل نظر می پردازد.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: كمیسیون فقهی نیز در سه بخش 'خمس از نگاه قرآن و احادیث، خمس از نظر فقهای مذاهب و مصارف خمس از نگاه مذاهب' و كمیسیون اجتماعی در دو محور 'نقش انقلاب اسلامی ایران در بیداری مسلمانان و فرصتها و تهدیدها' برگزار می شوند.

آیت الله سلیمانی دستاورهای بیست و دو همایش قبلی علمی تحقیقی مذاهب اسلامی را بسیار ارزشمند توصیف و بیان كرد: از سخنرانی مسوولان عالی رتبه كشوری در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این همایش بزرگ بهره مند خواهیم شد.ك/2

7307/653





:: برچسب‌ها: باغ ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: