آمریكا نیروهای نظامی خود را در اروپا كاهش می دهد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، ژنرال 'مارك پی هرتلینگ' كه از ماه مارس 2011 به عنوان فرمانده نظامیان آمریكایی در اروپا انتخاب شده، روز سه شنبه در یك نشست خبری در برلین با تشریح برنامه های دولتش برای كاهش نیروهای نظامی در اروپا، گفت: هرچند در واشنگتن این دیدگاه وجود دارد كه هنوز در شرایط دوران جنگ سرد هستیم و به استقرار نیروهای زمینی ارتش در اروپا نیاز داریم اما كاهش تدریجی این نیروها در دستور كار دولت قرار دارد.

از سال 2003 تاكنون كه 70 هزار سرباز نظامی آمریكایی در اروپا مستقر شدند، امروز این رقم به 40 هزار و 500 نفر كاهش یافته است كه این نیروها عمدتا در چهار ایالت آلمان مستقر هستند و ایتالیا، بلژیك، لوكزامبورك و هلند از دیگر كشورهایی است كه تعدادی از نیروهای آمریكایی را در خود جای داده است.

این فرمانده ارشد نظامی آمریكا در ادامه به نقل از وزیر دفاع كشورش گفت طی سالهای آینده در مجموع دو گردان از نیروهای آمریكایی در اروپا از این قاره خارج می شوند كه با احتساب تعداد 3700 تا 4000 سرباز برای هر گردان سربازان آمریكایی، حدود 8 هزار سرباز از جمع نیروهای نظامی آمریكا در اروپا كاسته خواهد شد.

وی در عین حال اهمیت هم پیمانی نظامی آمریكا با اروپا را مورد تاكید قرار داد و افزود: 51 كشور تحت فرماندهی نظامی آمریكا است و از این میان حدود 32 كشور حالت شریك نظامی برای آمریكا را دارد.

از میان گردان های نظامی آمریكا مستقر در اروپا، چتربازان این كشور در ایتالیا استقرار یافته اند كه برای جابجایی نیروها درصورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرند، گردان های پشتیبانی آمریكا نیز در جنوب آلمان و ایالت بایرن هستند كه این نیروها نقش عمده ای در عملیات نظامی آمریكا در عراق ایفا كردند.

این فرمانده ارشد نظامی با بیان اینكه در هیچ كشور اروپایی طی سالهای گذشته شاهد افزایش نیروهای نظامی آمریكایی نبودیم، گفت: ارتش آمریكا قادر نیست در یك زمان در دو جنگ حضور موثر داشته باشد.

وی همچنین اهمیت منطقه خاورمیانه را برای آمریكا و همچنین اروپا مورد اشاره قرار داد و گفت: تحولات اخیر در برخی كشورهای این منطقه به نوعی می تواند یك تهدید جدی برای منافع آمریكا باشد و این سوال به صورت جدی مطرح است كه بعد از این قیام ها چه اتفاقی در این كشورها خواهدافتاد.

وی از افزایش آمار مهاجرت و همچنین تشدید بحران های اجتماعی همچون قاچاق مواد مخدر و همچنین قاچاق انسان به اروپا و غرب به عنوان عواقب زیانباری نام برد كه به عقیده وی در این كشورها در حال افزایش است.

اروپام ** 2051 ** 1701 ** 1574





:: برچسب‌ها: د , باغ وحش ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: