سازمان امور سینمایی فصل نوینی را برای سینمای كشور رقم خواهد زد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'سیدمحمد حسینی' روز سه شنبه در مراسم آغاز به كار رسمی سازمان امور سینمایی در سالن سعدی برج میلاد، ضمن تبریك ایام فرخنده دهه مبارك فجر و میلاد با سعادت پیامبر (ص)، درمورد اهمیت جایگاه سینما به سخنرانی تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی اشاره كرد و گفت: امام خمینی(ره) در همان روزهای ورود به كشور فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم.

وی گفت: این سخن امام(ره)، مهم بودن جایگاه سینما را می رساند كه ایشان از ابتدا به این مساله توجه داشته اند.

حسینی ادامه داد: برای مدتی مساله راه اندازی سازمان امور سینمایی مطرح شد، اما اقدامات عملی و عملیاتی در این زمینه صورت نگرفته بود، زیرا جرات و جسارت اجرای آن بسیار مهم بود، از این رو وارد عرصه شده و مقدمات راه اندازی این سازمان را فراهم كردیم.

به گفته حسینی، اگر راه اندازی این سازمان كمی طولانی شد به جهت فراهم شدن ساز و كارهای آن بود و از طرفی می خواستیم این آغاز در ایامی فرخنده و مبارك مانند دهه فجر و میلاد پیامبر(ص) و با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر همراه شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنكه با راه اندازی این سازمان، فصل جدید و آینده ای روشن در عرصه سینمای كشور رقم خواهد خورد، بر همگرایی، وفاق، هم اندیشی و انسجام بین همگان تاكید كرد.

نایب رییس شورای عالی سینما در ادامه با تشبیه سینما به ظرفی كه بتدریج ظرفیت آن پر شده و برای جا دادن سایر محتویات، نیازمند ظرفی بزرگتر است، افزود: از این رو سازمان امور سینمایی به جایگاهی بیش از جایگاه معاونت برای انجام با وظایف گسترده تر تشكیل شد.

وی گفت: این سازمان تشكیل شده كه هم در سخت افزار و هم نرم افزار خدمات بیشتری را به جامعه ارائه كند و از طرفی نیز نگاه جامع تری از سوی مسوولان كشور به این سازمان بوجود آید.

وزیر ارشاد ادامه داد: در افق 1404 نیازمند آن بودیم كه از اكنون جایگاه سینما و برنامه گسترده در پیش رو را تعریف و ارائه كنیم.

حسینی با بیان آنكه اكنون استقبال خوبی از محصولات فرهنگی و هنری ایران در دنیا صورت می گیرد، ابراز امیدواری كرد كه در بحث فرهنگ و هنر و رسیدن به رشد و تعالی، همگان در كنار یكدیگر برای ارتقای این جایگاه تلاش كنند.

وی ارتقای جایگاه حقوقی، اعتنای بیشتر مسوولان كشور و پاسخگویی به انتطارات مردم را از دیگر اهداف راه اندازی سازمان سینمایی عنوان كرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم اكنون قدرت انتخاب دارند و نمی توانیم با كارهای سطحی و ساده، پاسخگوی نیازهای آنها باشیم.

حسینی افزود: نباید به محصولات و تولیدات فرهنگی و هنری موجود بسنده كرد و با همت و تلاش مضاعف، باید تولیدات این عرصه را همراه با كیفیت و كمییت افزایش داد.

وی یادآور شد: محصولات تولیدی هنری همچنین باید دارای مضامین، قالب و ظاهری با پیام جدید بوده و مسایل كشور و مردم را بیان كنند، از این رو در هنر هفتم باید از مضامین ارزنده با استفاده از جدیدترین ابزار و تكنولوژی، برای جذب مخاطب تلاش شود.

حسینی گفت: اكنون فصل جدید آغاز شده و می طلبد یك بازنگری در امور و پرونده كاری داشته باشیم و به آنچه موجود است بسنده نكنیم و هر روز شاهد برداشتن گام های بلندتری در عرصه سینما باشیم.

وی تاكید كرد: باید با مروری بر گذشته، ضعف ها، ایرادات و اشكالات در كنار بیان نقط مثبت مطرح شود و همگی با همدلی، درصدد رفع اشكالات و نقاط ضعف و در نتیجه ارتقا و رشد جایگاه سینما باشیم.

وی افزود: سینماگران نیز باید اینطور باشند و نباید طوری برخورد كنند كه نازكتر از گل نتوان به آنها گفت و به یك دفعه از مساله ایی كوچك كوهی عظیم خلق كنند.

حسینی داد: لازم است با تحمل و نگاه جامع تر، در كنار یكدیگر برای تعالی كشور گام های بلندتری بردارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان آنكه نگاه و چتر هنر نباید محدود بلكه باید فراگیر و گستره باشد، افزود: در كارهای كشور ایستایی و ركود معنایی ندارد و افراد باید بطور مستمر در رشد تحرك و شكوفایی باشند.

حسینی گفت: سینمای كشور نیز نمی تواند به مسایل موجود در كشور بی تفاوت باشد و باید بدون توجه به مسایل شخصی و حاشیه ای، معضلات اصلی كشور و مردم را مد نظر داشته باشد.

عضو كابینه دولت دهم ادامه داد: از رییس جمهور قول گرفته ام كه اعتبارات بیشتری برای این سازمان در نظر گرفته شود تا اهداف آن تحقق یابد.

مراسم آغاز به كار سازمان امور سینمایی با حضور جمعی از مسوولان فرهنگی - هنری و جمعی از هنرمندان برگزار شد.

فراهنگ ** 1355 ** 1071





:: برچسب‌ها: عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: