'دانشگاه تهران شماره 2 ' در كرج راه اندازی می شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، 'فرهاد رهبر' روز سه شنبه در مراسم رونمایی از شعار دانشگاه تهران، سند چشم انداز 1404 و برنامه دوم پنج ساله این دانشگاه گفت: راه اندازی دانشگاه تهران شماره 2 در شورای دانشگاه به تصویب رسیده است و این مركز دانشگاهی به صورت غیرانتفاعی و برای پذیرش دانشجویان كارشناسی ارشد و دكتری فعالیت خواهد داشت.

وی توضیح داد: 51 درصد از سهام این مركز دانشگاهی متعلق به دانشگاه تهران خواهد بود و 49 درصد نیز توسط اعضای هیات علمی و كاركنان این دانشگاه تامین خواهد شد.

رهبر خاطرنشان كرد: مصوبه تاسیس دانشگاه تهران شماره 2 از هیات امنا گرفته شده و اساسنامه آن نیز به تصویب رسیده است.

به گفته وی با هماهنگی های صورت گرفته با شورای گسترش آموزش عالی، دانشگاه تهران شماره 2 می تواند در هریك از رشته های كارشناسی ارشد دایر در دانشگاه تهران به تعداد 15 نفر دانشجو بپذیرد اما اینكه پذیرش دانشجو در كدام یك از رشته ها زودتر و كدام دیرتر انجام گیرد به تصمیم اختیار دانشگاه تهران خواهد بود.

رییس دانشگاه تهران به نزدیك شدن تعداد زیادی از استادان این دانشگاه به سن بازنشستگی اشاره كرد و گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه تهران كه خود نیز سهامداران این دانشگاه جدید هستند می توانند در آنجا به فعالیت خود ادامه دهند و از توان این افراد در تقویت و ارتقای كمی و كیفی دانشگاه تهران شماره 2 استفاده خواهد شد.

وی با ابراز تاسف از ادامه فعالیت استادان بازنشسته دانشگاه تهران در دانشگاه آزاد تصریح كرد: این موضوع برای ما خوشایند نیست كه اعضای هیات علمی توانمند ما بلافاصله بعد از بازنشستگی در دانشگاه آزاد مشغول به كار شوند و بعضا ممكن است شان و حرمت آنها نیز رعایت نشود.

رهبر ادامه داد: هرچند این افراد ممكن است برای تامین منابع مالی مجبور به تدریس در دانشگاه آزاد باشند اما راه اندازی دانشگاه تهران شماره 2 راه حل مناسبی برای بهره گیری از توان این نیروهای ارزشمند است.

وی از گروه های آموزشی دانشگاه تهران كه برای مشاركت و پذیرش دانشجو در شماره 2 این دانشگاه تمایل و آمادگی دارند دعوت كرد و گفت: بخشی از درآمدهای این دانشگاه پس از رسیدن به مرحله درآمدزایی به گروه ها و دانشكده هایی كه در اجرایی شدن و راه اندازی آن مشاركت داشته اند اختصاص خواهد یافت.

شعار دانشگاه تهران با عنوان 'دانشگاه تهران، نماد آموزش عالی ایران، دانشگاه الهی، بصیر، بالنده و بانشاط' با حضور اعضای شورای این دانشگاه در محل معاونت دانشجویی و فرهنگی رونمایی شد.

فراهنگ**1055**1588





:: برچسب‌ها: آیفون , نیویورک , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: