سامانه پاسخگویی به سووالات دینی شیعیان روسیه راه اندازی شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم عصر سه شنبه با حضور شیعیان ایرانی و آذری و جمعی از روحانیون و طلاب و شخصیت های مذهبی از ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان برگزار شد.

'ابوذر ابراهیمی تركمان' رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسكو در آیین راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی سوالات دینی گفت: این سامانه برای پاسخگویی به سووالات دینی شیعیان در نقاط مختلف روسیه كه اكثرا به روحانیون دسترسی ندارند، درنظر گرفته شده است و امیدواریم در بالا بردن سطح علوم دینی شیعیان و پاسخ دادن به سووال های آنها در مورد مسایل و احكام دینی و شرعی نقش مهمی ایفا كند.

وی با بیان اینكه سامانه ظرف 48 ساعت پس از مطرح شدن سووال به آن پاسخ می دهد، خاطرنشان كرد: این ظرف زمانی یاد شده برای غلبه بر مشكل فاصله زمانی و مكانی و ناشناخته ماندن پرسشگران لحاظ شده است.

رایزن فرهنگی كشورمان در روسیه در باره طرز كار سامانه گفت: سامانه پاسخگویی تلفنی سوالات دینی به دو زبان فارسی و آذری است و پس از آنكه سووال پرسیده شد، شخص سووال كننده كدی را دریافت می كند و پس از 48 ساعت با زنگ زدن به شماره تلفن سامانه و وارد كردن كد ویژه پاسخ سووال خود را می گیرد.

ابراهیمی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به مسائل اعتقادی، احكام و سوالات شرعی شیعیان مسكو ، هدف اصلی این سامانه را برطرف كردن این خواست و نیاز محسوس دانسته و ابراز امیدواری نمود با گسترش آن به تمام روسیه ، گامی مهم در راستای گسترش آگاهی های مذهبی و اعتقادی شیعیان روسیه برداشته شود .

وی اضافه كرد: مزیت مهم این سامانه در آن است كه فرد سووال كننده با مطرح كردن سووال و نام مرجع تقلید خود پاسخ لازم را ظرف 48 ساعت دریافت می كند.

'نظامی بالوغلانف' رییس جامعه شیعیان مسكو نیز در آیین راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی سوالات دینی شیعیان روسیه گفت: از جمهوری اسلامی ایران بخاطر فراهم آوردن این فرصت گرانبها برای شیعیان سرزمین پهناور روسیه تشكر می كنیم.

'آصف باقراف' یك روحانی شیعه آذربایجانی هم گفت: از زحماتی كه ایران برای شیعیان می كشد قدردان هستیم و امیدواریم سامانه پاسخگویی تلفنی سوالات دینی شیعیان روسیه در تمام شهرهای این كشور به سووالات مشتاقان اهل بیت (ع) پاسخ دهد.

'هادوی' رییس بنیاد مطالعات اسلامی شعبه مسكو هم اظهار داشت: دسترسی به این سامانه در همه شهرهای روسیه بسیار مهم است و امیدواریم نه تنها ایرانیان و شیعیان جمهوری آذربایجان بلكه مسلمانان كشورهای تاجیكستان و افغانستان كه اطلاعات دینی ناكافی دارند، از این موهبت برخوردار شوند.

اروپام/2242**518*1832*





:: برچسب‌ها: زرد , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: