امام جمعه تبریز: نسل جوان پیشتاز عرصه آگاهی و بیداری است
نوشته شده توسط : gogos

آیت الله محسن مجتهدشبستری روز سه شنبه در مراسم جشن تكلیف پسران پایه سوم راهنمایی در تبریز، گفت: در دین اسلام به نسل جوان توجه خاصی شده است به طوری كه پیامبر اسلام هر وقت فرماندار یا نماینده ای را به شهری اعزام می كرد، در باره نسل جوان و نوجوان سفارش ویژه ای می كردند.

وی افزود: نسل جوان به هر نیكی آماده تر است و زودتر حقایق را می پذیرد و هنگامی كه پیامبر قیام كرد، بیشتر اطرافیان وی نسل جوان بودند و آنان اسلام را به عنوان بهترین دین تشخیص داده و زودتر از بزرگان پذیرفتند.

امام جمعه تبریز گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی هم نسل جوان بیشتر پیشتاز بودند و در تمام راهپیمایی ها و تظاهرات در صف مقدم قرار داشتند.

وی اظهار كرد: بی شك پایداری و استحكام انقلاب اسلامی هم مرهون جوانان است علی الخصوص در طول جنگ تحمیلی اكثر جوانان كلاس های درس را تعطیل و با اصرار و ابرام فراوان به فرماندهان خواهان حضور در صف مقدم جبهه ها می شدند.

آیت الله مجتهدشبستری به جوانان توصیه كرد: همانطور كه مرتب در نماز شركت می كنید در سنگر علم هم كوشا باشید چرا كه كشور به دانشمندان مومن و متعهد نیاز دارد.

وی با اشاره به شهدای راه علم،'شهید احمدی روشن و شهید شهریاری' از دانش آموزان خواست فعالانه در عرصه علم حضور داشته باشند و جای آنان را پر كنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به برگزاری كنفرانس بیداری اسلامی و جوانان در تهران گفت: حضور جوانان در این كنفرانس به قدری مهم بود كه روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ عربستان نوشت: 'كنفرانس بیداری و جوانان را دست كم نگیرید، جوانان ایران الگوی جوانان عرب هستند'.

704/587/245





:: برچسب‌ها: توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: