رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی نیازمند سرمایه گذاری است
نوشته شده توسط : gogos

'عزت اله یوسفیان ملا' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ، با اشاره به تاكید رئیس جمهوری درمورد تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی ، افزود: رئیس جمهوری هنگام ارایه لایحه بودجه سال 1391 به مجلس شورای اسلامی ، محور اصلی این لایحه را رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد عنوان كرد.

وی ادامه داد : هدف رسیدن به این رشد اقتصادی قابل احترام است، اما باید شرایط لازم برای دستیابی به این میزان رشد را مهیا كرد.

یوسفیان ملا گفت: رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی از الزامات و اهداف برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور نیز هست و در این برنامه رشد اقتصادي 8 درصدي و رشد نقدینگي حدود 20 درصدي از جمله شاخص‌هاي كلان اقتصادي است .

وی افزود: بر اساس سیاست های ابلاغی برنامه پنجساله پنجم توسعه كشور ، رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی از طریق توسعه سرمایه گذاری و كاهش شكاف پس‌انداز - سرمایه گذاری با حفظ نسبت پس انداز به تولید ناخالص داخلی حداقل در سطح 40 درصد و جذب منابع و سرمایه های خارجی میسر است .

عضو كمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی ،مشكلات بخش تولید باید حل شود و بانكها تسهیلات مورد نیاز این بخش را تامین كنند.

به گفته ی یوسفیان ملا بخشی از رشد اقتصادی نیز باید از محل بهره وری عوامل تولید تامین شود. براساس برنامه پنجساله پنجم توسعه یك سوم رشد اقتصادی كشور باید از محل ارتقای بهره وری تامین شود.

اقتصام ** 1579 **1561





:: برچسب‌ها: آب , سفر , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: