بیش از 438 میلیون دلار فرش دستباف در سال جاری صادر شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'مهدی كاتب' روز سه شنبه نشست خبری دومین جشنواره فروش فرش دستباف گفت: اگر چه واردات فرش ایرانی از سوی آمریكا همچنان در تحریم است، اما آمار صادرات نشانگر آن است كه این هنر – صنعت در عرصه های بین المللی توانسته جایگاه خود را در كشورهای دیگر دنیا مستحكم تر كند.

وی ادامه داد: در همین راستا بازارهای هدف صادراتی جدیدی برای فرش دستباف در نظر گرفته شده است تا كمبود ناشی از تحریم آمریكا پر شود.

قائم مقام مركز ملی فرش ایران افزود: پیش بینی می شود در دو ماه آینده با برنامه ریزی برای ورود به برخی بازارهای جدید از جمله چین، قطر و برزیل صادرات فرش دستباف محقق شود.

وی در عین حال گفت كه صادرات فرش دستباف به دلیل تحریم طی 10 ماه گذشته با 3.6 درصد كاهش مواجه بوده است.

كاتب با بیان این كه امارات، آلمان و لبنان عمده ترین بازارهای هدف فرش دستباف ایران طی 10 ماه گذشته بوده اند، افزود: مركز ملی فرش ایران بازارهای جایگزینی مانند برزیل، مالزی و سنگاپور را به منظور حفظ بازار جهانی فرش دستباف در دستور كار خود قرارداده است.

به گفته وی، اعزام هیات های تجاری به بازارهای جدید و حضور در نمایشگاه های خارجی همچون دموتكس و شانگ های تا پایان سال از برنامه های مركز ملی فرش برای مقابله با چالش های پیش روی صادرات این محصول است.

وی همچنین به برگزاری دومین جشنواره فروش فرش دستباف اشاره كرد و افزود: امسال این جشنواره در 22 استان كشور با شعار 'هر فروشگاه یك نمایشگاه' برگزار می شود.

** برگزاری دومین جشنواره فروش فرش دستباف

معاون امور بازاریابی مركز ملی فرس ایران نیز در این نشست گفت: دومین جشنواره فروش فرش دستباف از 22 بهمن‌ ماه جاری به‌ مدت یك ماه در 22 استان كشور آغاز می‌شود.

'مجتبی فیض‌الهی' افزود: این جشنواره برای دومین سال در راستای رونق بخشیدن به فروش فرش‌های داخلی و ایجاد اعتماد خریداران به تولیدات داخل، برگزار می‌شود.

وی با بیان این كه 22 استان كشور از 22 بهمن‌ ماه به مدت یك ماه، محصولات فرش دستباف خود را در معرض فروش قرار می دهند، افزود: پراكندگی این جشنواره در استان‌های مختلف است و اتحادیه‌ها، صنوف و سازمان‌های بازرگانی به ‌عنوان حامیان این فعالیت حضور دارند.

وی ادامه داد: به ‌دلیل نزدیكی با ایام عید نوروز، این جشنواره می‌تواند فرصتی را فراهم آورد تا خریداران بتوانند مایحتاج خود را از نزدیك‌ترین فروشگاه‌های محل سكونت خود خریداری كنند.

معاون بازاریابی مركز ملی فرش با بیان این كه سال گذشته 14 استان با 700 فروشگاه در این جشنواره شركت كردند، افزود: امسال حدود یك ‌هزار و 50 فروشگاه و چهار ستاد در سراسر كشور در برگزاری این جشنواره فعالیت می‌كنند كه به نسبت پارسال رشد 66 درصدی در مشاركت فروشگاه ها را نشان می دهد.

وی یادآور شد: استان‌های آذربایجان شرقی با 250 ، فارس با 165، خراسان رضوی با120 ، آذربایجان غربی با 95 و تهران با 92 فروشگاه بیشترین مشاركت را در برگزاری این جشنواره داشته اند.

اقتصام **1601**1594





:: برچسب‌ها: گل ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: