گروه فلسطینی توافق حماس و فتح را در دوحه محكوم كرد
نوشته شده توسط : gogos

این جبهه در بیانیه خود كه رونوشت آن عصر سه شنبه به دفتر ایرنا در دمشق دورنگار شد ، افزود : كشوری چون قطر كه نقشی تخریبی در ارتباط با برخی مسایل منطقه ای دارد ، نمی تواند نقشی مثبت در ارتباط با صحنه فلسطین ایفا كند.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین به رهبر احمد جبرییل تاكید كرد : اعلامیه دوحه در ارتباط با فلسطین شگفت انگیز و شك برانگیز است و چگونه ممكن است پس از گذشت هفت سال از مصالحه در قاهره به یكباره چنین توافقی در قطر امضا می شود.

این جبهه خاطر نشان كرد كه سرعت به خرج دادن در ارتباط با امضای این اعلامیه بی ارتباط با نوع ، نگاه و سیاست امریكا و اروپا در باره فلسطین نیست و هدف از آن ایجاد تفرقه بین گروه های فلسطینی و گشایشی در بن بست ایجاد شده در برگزاری مذاكرات مستقیم بین حكومت خودگردان و رژیم صهیونیستی است.

' خالد مشعل ' رییس دفتر سیاسی حماس و ' محمود عباس ' رییس تشكیلات خودگردان فلسطین روز گذشته (دوشنبه) در دوحه پایتخت قطر توافقنامه ‌ای امضا كردند كه بر اساس آن عباس به عنوان نخست وزیر دولت وفاق ملی تعیین شد.

این توافقنامه كه با حضور شیخ ' حمد بن خلیفه آل ثانی' امیر قطر امضا شد، ناظر بر تشكیل دولت موقت در فلسطین به منظور پایان دادن به اختلاف ‌ها و كشمكش‌ های داخلی و فراهم كردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی است.

برخی معتقدند این توافقنامه كه به ' اعلامیه دوحه ' معروف شده ، پس از بن بستی طولانی مدت در راه تشكیل یك دولت واحد فلسطینی، تحولی چشمگیر به شمار می رود.

خاورم**ا.ا**1436**2047**





:: برچسب‌ها: تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: