مسائل سوریه با استفاده از مكانیزم های داخلی باید حل شود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، وی امروز در نشست پارلمانی نمایندگان این حزب در مجلس ملی تركیه این مطلب را عنوان كرد.

وی با اشاره به رخدادهای روزهای گذشته در شهر حمص كه گفته می شود ، دهها نفر كشته شدند، گفت: رخدادهای اخیر در شهر حمص یك تراژدی انسانی است ولی اینكه چه كسی باعث این كشتار بوده است ، هنوز مشخص نیست.

وی با انتقاد از سیاست های دولت ' رجب طیب اردوغان' در مورد سوریه گفت: ' اردوغان' كه ' بشار اسد' را برادر خود خطاب می كرد چه شده است كه یكباره در مقابل وی تغییر موضع داده است، پاسخ به این سووال شاید بتواند پاسخی به سوال در مورد رخدادهای اخیر سوریه باشد.

رهبر حركت ملی تركیه ، با عنوان اینكه اولین موضع گیری را در مقابل سوریه حزب حاكم عدالت و توسعه تركیه اتخاذ كرد، گفت: ذهنیت حاكم بر حزب عدالت و توسعه دعوت به مداخله خارجی در سوریه است و این یك خطای تاریخی غیرقابل جبران خواهد بود.

به گفته باغچه لی ، سوریه به عنوان كشور همسایه تركیه می باید مسایل خود را با مكانیزم های داخلی حل و فصل كند و اشغال سوریه نباید به هیچ عنوان موضوع بحث باشد چرا كه تركیه باید از اشغال عراق و نتایج آن برای خود درس عبرت گرفته باشد.

وی گفت: دولت تركیه باید از توجه یك سویه به مخالفان سوری دست برداشته و برای گفت وگوی دو طرف در سوریه، جامعه بین المللی را به حركت درآورد و از اشغال آن كشور به طور جدی ممانعت كند.

باغچه لی با اشاره به اینكه به جای شكل دادن به آینده سوریه از سوی قدرتهای جهانی ، آینده این كشور باید از سوی سوری ها بدون پیشداوری تبیین شود ،گفت: در مرحله فعلی برنامه ها بر روی سقوط رژیم سوریه پایه ریزی شده است و رخدادهای سوریه ، این كشور را به ورطه خطرناكی سوق می دهد.

خاورم**2012** 230





:: برچسب‌ها: نیکون , انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: