كشورهای حاشیه خزر باید در احیا و بازسازی آبزیان این دریا بكوشند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ، ' غلامرضا رازقی ' شبانگاه سه شنبه و در هفتمین روز از دهه مبارك فجر در مراسم افتتاح نخستین مركز غیر دولتی تكثیر بچه ماهیان خاویاری كشور در ساری افزود: تنها راه حفاظت از دریای خزر ، وحدت در برداشت مسوولانه كشورهای حاشیه دریای خزر است.

وی با بیان اینكه اولویت كشور ایران باز سازی ذخایر دریای خزر است ، بیان داشت: در چند سال اخیر این مقوله علاوه بر اینكه در بین مسوولان ارشد كشور و استانهای شمالی ایران با جدیت پیگیری و برنامه های اجرایی نیز در این بخش صورت گرفته است ، مردم ایران نیز همراه با بخش های غیر دولتی این موضوع را عمیقا رعایت كرده اند.

رییس سازمان شیلات ایران در ادامه به قابلیت های كشاورزی و شیلاتی كشور اشاره كرد و بیان داشت: افزایش تولید ، خودكفایی ، قطع واردات و بالابردن مقدار صادرات مهمترین برنامه دولت است، .

رازقی با تاكید بر این نكته كه تحریم نفت ایران و نخریدن 18 درصد از نفت مشكلی برای كشور بوجود نخواهد آورد ، ادامه داد: با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل بخش كشاورزی اقتصاد ایران رونق خاصی پیدا می كند.

معاون وزیر جهاد كشاورزی به تولید هشت هزار تن میگو در سال جاری در كشور اشاره كرد و گفت: این مقدار تولید میگو 13 درصد بیشتر از برنامه پیش بینی شده است.

رازقی با بیان اینكه بسته حمایتی تولید میگو در دولت مطرح شده است ، گفت: كشور ایران با حضور مقتدرانه در آبهای آزاد و آقیانوس هاسبب شد تا مقدار برداشت امسال نسبت به سال پیش 11درصد رشد یابد.

وی به حضور كشورهای مختلف در آبهای آزاد اشاره كرد و بیان داشت: اینكه امروز بسیاری از كشورهای دنیا برای حضور ایران در آقیانوس ها و ابهای آزاد دست یاری دراز می كنند ،از ارزش انقلاب اسلامی محسوب می شود.

معاون وزیر جهاد كشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در بخش دیگری به ظرفیت های شیلاتی استان مازندران اشاره كرد و گفت: امروز نخستین مركز غیر دولتی تكثیر بچه ماهی خاویاری كشور در ساری افتتاح شد و این نشانه درك عمیق به باز سازی و احیاء ذخایر دریای خزر است.

وی با بیان اینكه اشتغال و تولید مورد حمایت جدی دولت است ، گفت: شیلات ایران از طرح های شیلاتی مازندران حمایت همه جانبه بعمل خواهد آورد.

نخستین مركز بخش خصوصی تكثیر ماهیان خاویاری با سرمایه گذاری 40میلیارد ریال كه امروز در ساری افتتاح شد برای 27 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده كرده است .ك/2

2585/402/506





:: برچسب‌ها: خیابان , اسکاتلند , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: