پلیس انگلیس، مسبب ناآرامی های تابستان گذشته این كشور شناخته شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، عوامل یادشده عصبانیت مردم را ناشی از تیراندازی نیروهای پلیس به یك جوان 29 ساله محله 'تاتنهام' ماه اوت سال گذشته میلادی (مرداد 1390) شعله ور كرد.

آخرین اقدام برای درك دلایل ناآرامی های تابستان گذشته انگلیس شامل ارائه گزارشی موسوم به 'گزارش شهروندان' است كه 9 نفر از اعضای برجسته گروه های مختلف ساكن تاتنهام شامل جوانان، كارگران و كارمندان و روحانیون ساكن این محله بر روند تهیه آن نظارت داشته اند. برای تدوین این گزارش با 700 نفر از مردم محله تاتنهام مصاحبه شده است. این گزارش بر كاهش رابطه نیروهای پلیس به عنوان اصلی ترین عامل تاكید دارد. استفاده از قدرت متوقف كردن و بازرسی افراد نیز به منزله اقدام تحقیر آمیز مطرح شده است.

بسیاری ساكنان محلی در مورد بی اعتمادی دوطرفه صحبت كرده و واكنش پلیس را به ناآرامی های تاتنهام كند دانسته و معتقد اند اگر این حوادث در محله ای ثروتمندنشین روی می داد این نیرو سریع تر و قوی تر مانع از گسترش آن می شد.

بر اساس این گزارش، بسیاری از ساكنان این محله معتقد اند پلیس اجازه داد هرج و مرج طلبان این منطقه را كاملا تخریب كنند و در مجموع دو طرف باید برای بازسازی رابطه آسیب دیده پلیس و مردم تلاش كنند.

'دیوید لامی'، نماینده محله تاتنهام لندن در مجلس انگلیس، رد عوت مقامات ارشد پلیس برای شركت در تدوین این گزارش را ناامیدكننده خواند و می گوید: این امر اشتباهی راهبردی است و بعضی از اقدامات نادرستی را نشان می دهد كه ما را به اینجا رساند.

ناآرامی ها از تاتنهام آغاز و به دیگر بخش های لندن و دیگر شهرها در سراسر انگلیس كشیده شد. بر اثر این خشونت ها پنج نفر كشته و شمار زیادی طی پنج شب زخمی شدند. این درگیری ها تنها بعد از حضور گسترده پلیس در خیابان ها متوقف شد.

به نوشته خبرگزاری انگلیسی رویترز دیدگاه های متفاوتی در مورد عوامل ایجاد ناآرامی ها وجود دارد؛ 'دیوید كامرون'، نخست وزیر انگلیس، جنایت محض را مسبب این حوادث دانسته است و دیگران طمع و فقدان اخلاقیات را دلیل آن می دانند، عده ای از صاحب نظران نیز دلایل مهم تری شامل نابرابری و اقتصاد ضعیف را دلیل آن می دانند.

گزارش شهروندان خاطرنشان می سازد كه بعضی از تظاهرات كنندگان به دلیل بیكاری یك پنج از جوانان به شدت ناامید شده اند و این ناآرامی ها مزه نادر قدرت را به آنها چشاند.

گزارش مجلس انگلیس نیز در ماه دسامبر سال گذشته میلادی (آذر1390) پلیس را برای واكنش نادرست به ناآرامی ها مقصر دانست.

بیش از نیمی از جمعیت محله تاتنهام لندن اقلیت های مختلف ساكن انگلیس را تشكیل می دهند و به 200 زبان صحبت می كنند. این منطقه سوابقی تاریخی از درگیری با نیروهای پلیس دارد.

مترجمام**9157**2047**





:: برچسب‌ها: تورنتو , ژاپن , موسیقی ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: