الجزایر وساطت آمریكا را برای پایان دادن به اختلاف با مغرب نمی پذیرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، این روزنامه الجزایری امروز سه شنبه در این زمینه نوشت اختلافات مرزی بین مغرب و الجزایر نیاز به یك رایزنی طولانی سیاسی دارد كه با وساطت كشورهای دیگر قابل حل نخواهد بود.

وزیر خارجه آمریكا قرار است بزودی در یك سفر دوره ای به شمال آفریقا (مغرب عربی ) از كشورهای الجزایر، مغرب ، تونس، لیبی و مصر دیدن كند.

چنین به نظر می رسد كه اولین ایستگاه دوره ای وزیر خارجه آمریكا كشور مغرب باشد كه مسئولان الجزایری از این اقدام ناخشنود هستند.

روزنامه الشروق به نقل از منابع مطلع خود نوشت: مقامات الجزایر بر این عقیده هستند كه مقامات مغربی قصد دارند از این سفر استفاده ابزاری كنند.

مرزهای مغرب والجزایر به دلایل مختلف سیاسی از جمله حمایت الجزایر از منطقه صحرای باختری از سال 1994 میلادی (1374شمسی ) بسته شده است و تلاش های بین المللی برای پایان این اختلاف تاكنون نتیجه نداشته است.

در سفر ماه گذشته وزیر خارجه مغرب به الجزایر نیز بازگشایی مرزهای دو كشور و پایان دادن به اختلافات بر سر موضوع صحرای باختری مورد بحث و گفت وگوی مقامات دو كشور قرارنگرفت و اعلام گردید كه موضوع در كمیسیون مشترك دو كشور در سال جاری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خاورم ** 1200**2047**





:: برچسب‌ها: مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: