اتحادیه‌های یونان خواستار اعتصاب عمومی شدند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش پایگاه اینترنتی فرانس 24، با افزایش فشار وام دهندگان بین المللی بر یونان برای تشدید اصلاحات ریاضت طلبانه، دو اتحادیه بزرگ این كشور خواستار برگزاری اعتصاب عمومی شدند.

'یانیس پاناگوپولوس' رئیس كنفدراسیون عمومی كارگران یونان روز سه شنبه در همین خصوص گفت: 'خواسته‌های گروه تروئیكا (اتحادیه اروپا، بانك مركزی اروپا و صندوق بین المللی پول) گاه نامه ای از یك پیشگویی مرگ است. این یك باج خواهی بدبینانه و مرگ بار علیه یك ملت است و به هیچ وجه یك مذاكره محسوب نمی شود.'

بر اساس این گزارش، اتحادیه كنفدراسیون كارگران یونان همراه با اتحادیه كارمندان دولت خواستار برگزاری اعتصاب 24 ساعته شدند.

آتن از اكتبر 2011 با گروه تروئیكا برای رسیدن به توافق جهت دریافت یك كمك مالی به ارزش 130 میلیارد یورو در حال مذاكره است.

با وجود این، یونان باید در وهله اول این گروه را متقاعد كند كه اصلاحات به تاخیر افتاده را اعمال می‌كند و مجددا هزینه‌های عمومی را كاهش خواهد داد.

بر اساس این گزارش، كاهش 20 درصدی در حداقل دستمزدها، اخراج 15 هزار تن از نیروهای كار یونان و كاهش 15 درصدی پاداش و حقوق بازنشستگی از جمله درخواست هایی است كه گروه تروئیكا از دولت یونان خواسته است آنها را به نام اصلاحات به اجرا بگذارد.

رهبران حزب لائوس كه جنبش عمومی ارتدوكس محسوب می شود، به همراه حزب محافظه كار دموكراسی جدید كه هر دو دارای كرسی‌های پارلمانی هستند، پیشتر ضمن محكوم كردن درخواست‌ وام دهندگان بین المللی، اعلام كردند برای جلوگیری از اقدامات ریاضتی سخت‌تر كه تنها منجر به عمیق‌تر شدن بحران اقتصادی می‌شود، مبارزه خواهند كرد.

'جرج كاراتزافریس' رهبر حزب لائوس گفت: 'من در انفجار یك انقلاب از فقر كه تمام اروپا را خواهد سوزاند، مشاركت نخواهم كرد.'

بدهی عمومی دولت یونان در حال حاضر 350 میلیارد یورو، یعنی حدود 160 درصد تولید ناخالص داخلی این كشور است.

اقدامات ریاضت طلبانه دولت یونان در این كشور، برگزاری تظاهرات و اعتراضات ضد دولتی را از اوایل سال 2011 میلادی تاكنون موجب شده است.

دولت یونان بسیاری از این اعتراضات را با خشونت و سركوب پاسخ داده است.

**2351** 1597





:: برچسب‌ها: به من ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: