سه مسافر در مرکز افغانستان زیر آوار برف کشته شدند
نوشته شده توسط : gogos

مقامهای محلی در ولایت دایکندی در مرکز افغانستان می گویند در اثر برفکوچ یا بهمن در این ولایت سه تن کشته دوتن مجروح و دو تن دیگر نا پدید شده اند.

سلمان علی ارزگانی، والی دایکندی به بی بی سی گفت که روز سه شنبه، ۱۸ دلو/بهمن پنج موتر (خودرو) حامل مسافران در گذرگاه قوناق در این ولایت زیر آوار برف شدند.

والی دایکندی همچنین گفت که از جمله بیست نفر سرنشین این موترها، سه نفر کشته و دو تن ناپدید و دو نفر مسافر دیگر هم زخمی شده اند.

این در حالی است که به گفته آقای ارزگانی پیش از این هم سه تن در اثر طوفان و فرود آمدن برفکوچ در این ولایت کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

دایکندی منطقه ای کوهستانی است به ویژه گذرگاه قوناق که حادثه روز سه شنبه در آن اتفاق افتاده، از برفگیرترین مناطق در هزاره جات است.

آقای ارزگانی افزود که این گذرگاه که جاده دایکندی ــ کابل از آن می گذرد، در روزهای گذشته در اثر بارش برف سنگین بسته شده بود و تنها دو روز پیش باز شد.

منابع دولتی در افغانستان آمار تلفات ناشی از فرودآمدن برفکوچ و سردی هوا در سراسر این کشور را شامل ۵۲ کشته و ۷۰ زخمی اعلام کرده اند.

محمد دایم کاکر، معاون اداره مبارزه با حوادث طبیعی به خبرنگاران گفت که ۳۵ تن از کشته شدگان در حوادث زمستان امسال در ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان جان خود را از دست داده اند.





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: