كتاب چالش های ایران و آمریكا منتشر شد
نوشته شده توسط : gogos

در معرفی این كتاب آمده است: در تاریخ تحولات معاصر ایران نقش چند دولت خارجی ـ از جمله دولت‌های ایالات متحده آمریكا و انگلیس ـ بیش از دیگران تأثیرگذار و مساله‌ ساز بوده است و بررسی تحولات و چگونگی روابط ایران و دولت‌های مزبور یكی از موضوعات مهم و مورد توجه می‌باشد. زیرا تأثیر این روابط در بسیاری از امور داخلی و حتی در روابط خارجی گسترده و تعیین‌كننده بوده است.

همچنین در ادامه می خوانیم: در میان دولت‌های خارجی ذی‌نفوذ و تقریباً مسلط بر كشور، بیش از همه انگلیس و آمریكا ایفای نقش كرده‌اند. در سال‌های پس از كودتای 28 مرداد 1332 به مدت 25 سال آمریكا به‌ تدریج سلطه‌ بیشتری یافت و دولت انگلیس از دهه‌40 نقش دوم در سلطه‌ خارجی بر ایران داشت.

در این دوران اوضاع و احوال و سیر تحولات به‌گونه‌ای متفاوت از گذشته و تضاد آشتی‌ناپذیر مردم با سیاست‌های استعمارگر جدید نیز متفاوت بود. از طرف دیگر پیروزی انقلاب اسلامی شرایط ایران و منطقه را دگرگون و چالش‌های ایران و آمریكا وارد شكل و محتوای جدیدی شد. این چالش‌ها به حدی است كه در تمامی دولت‌های آمریكا، مساله ایران و آثار ناشی از آنها یكی از مشكلات ثابت و به‌اصطلاح دردسرهای بزرگ برای آنها بوده و می‌باشد.

در این كتاب ضمن بیان این نكته كه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، تنها سقوط یك رژیم فاسد و وابسته نبود، بلكه مقدمه‌ فروریختن پایه‌های سلطه‌ استعمار غرب در جهان اسلام و سپس در مناطق دیگر شد، می آورد: ازاین رو چالش‌های ایران و آمریكا بیش از پیش تبدیل به موضوعی بین‌المللی، دارای ابعاد اقتصادی، سیاسی و ایدئولوژیك شده است.

كتاب چالش‌های ایران و آمریكا در 316 صفحه با قیمت 51 هزار ریال وشمارگان 2000 نسخه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی روانه بازار نشر شد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: