سینمای جنگ حرف های ناگفته زیادی دارد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا،'محمدعلی باشه آهنگر' روز سه شنبه در نشست نقد و بررسی فیلم 'ملكه'، اظهار داشت: تمام تلاشم را به كار بردم تا فیلم 'ملكه' كه در گونه دفاع مقدس است ،ارجاعات و دلالت های اجتماعی دنیای امروز را نیز داشته باشد تا آن را عقب مانده تلقی نكنند.

وی یادآور شد: من در نمایش صحنه های كشدار اولیه عمد داشتم و می خواستم فرسایش روزهای نزدیك به قطعنامه و ریتم كند زندگی و روند جنگ را به نمایش بگذارم.

باشه آهنگر ادامه داد: من فرزند آن خطه هستم و به خوبی با مختصات و موقعیت های دوران دفاع مقدس آشنا هستم.

وی افزود: برای این فیلم بیش از 11 ماه كار پژوهشی انجام شد.ضمن اینكه با روابط عمومی شركت ملی پالایش نیز جلساتی داشته ایم.

'حسین معززی نیا' منتقد نیز در این نشست عنوان كرد: مهمترین امتیاز فیلم 'ملكه' این است كه خلا موجود درمورد فیلم های دفاع مقدس در 10 سال گذشته را پر كرده است.خلایی كه برخی فیلمسازان با پرداختن به ملودرام های بی ربط به موضوع دفاع مقدس ایجاد كرده بودند.

وی افزود: سینمای دفاع مقدس به صحنه های مستند و باورپذیر نیاز دارد تا موضوعاتی كه تا به حال به آن پرداخته نشده است به دست فراموشی سپرده نشود.

معززی نیا یادآور شد: كل روابط و موقعیت جغرافیایی فیلم ملكه در یك پالایشگاه می گذشت كه پیش از این به ندرت به آن پرداخته شده بود.

به عقیده این عضو انجمن منتقدان ، نكته مهم فیلم وفاداربودن به جزئیات موقعیت ترسیم شده تا پایان فیلم و نپرداختن به موضوعات حاشیه ای است.

وی از جمله نكات مثبت آخرین ساخته 'باشه آهنگر' را ریتم كند آن در بخش ابتدایی دانست و توضیح داد:به نظر می رسد در نیمه نخست فیلم خلا داستانی وجود دارد و قصه اصلی فیلم دیر آغازمی شود.

'مصطفی زمانی' از بازیگران فیلم باشه آهنگر نیز عنوان كرد:من در این فیلم سخت،آسان ترین نقش را داشتم ونقش روح شهیدی را در یك دیده بانی ایفا می كردم.

'زرین دست' فیلمبردار با سابقه سینما نیز فیلمبرداری این فیلم را دشوار توصیف كرد و گفت:تمام تلاش ما بر این بود تا بهترین صحنه ها برای این فیلم تهیه شود.

فیلم ملكه كه پیش از این عنوان 'دیدگاه' را داشت،در ششمین روز برپایی جشنواره فیلم فجر در سالن همایش های برج میلاد برای اصحاب رسانه به نمایش درآمد.

ابراهیم برزیده، مجتبی اسودیان، حسین باشه آهنگر، هومن برق‌نورد، مصطفی زمانی، میلاد كیمرام و همایون ارشادی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

فراهنگ**9173** 3404





:: برچسب‌ها: لندن ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: