حمایت تهران از حزب الله و فلسطین قابل ستایش است /پول كشورهای عربی به جای حمایت از قدس ، صرف جنگ علیه ایران شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، سید'حسن نصرالله' كه سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و گرامیداشت هفته وحدت در مجتمع سید الشهدا (ع) شهر جنوبی بیروت با حضور هزاران تن از شهروندان لبنانی سخن می گفت، پس از تبریك این مناسبت و اشاره به مصادف شدن هفته وحدت امسال با دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) توانست امتی را بنیان نهد كه تمدن آن تا به امروز زنده است و تا ابد باقی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینكه معجزه پیامبر اكرم (ص)، قرآن كریم بود و هیچكس تاكنون نتوانسته كه آیه ای مانند آن بیاورد، تصریح كرد: تمامی دانشمندان اسلامی و اهل فكر و تمامی مردم باید در این زمان حقایق و اطلاعات اساسی را دریابند.

نصرالله گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران این طرح را به شكل چشم‌گیری به پیش راند چراكه در پروژه وحدت اسلامی لازم نیست كه تمامی مذاهب به شكل واحد درآیند.

** پول های كشورهای عربی ، صرف جنگ علیه ایران شد

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اینكه جنگ هشت ساله علیه ایران از سوی آمریكا، اسراییل و حتی برخی از كشورهای عربی پولدار حمایت می‌شد، گفت: پول‌های كشورهای عربی به جای اینكه صرف كمك به مقاومت و آزادسازی فلسطین و قدس شود، در جنگ علیه ایران خرج شد.

وی افزود: امروز آمریكا و اسراییل مصلحتی برای همكاری با ملت های اسلامی منطقه ندارند، بلكه مصلحت آنها با ایجاد تفرقه و جدایی میان آنها تأمین می شود.

وی افزود: اشغالگران و استعمارگران و آنان كه خود را سرپرست مردم تلقی می كنند، بر اساس اصل 'تفرقه بینداز و حكومت كن' مصلحتی در ایحاد تقریب میان مذاهب اسلامی و همچنین ایجاد نزدیكی میان مردم ندارند.

دبیركل حزب الله در ادامه سخنان خود گفت: بر اساس طرح وحدت اسلامی، مسلمانان بدون چشم پوشی از اصول فكری و عقایدی خود در راستای تحقق اهداف و منافع بزرگ با هم همكاری می كنند.

سیدحسن نصرالله با اشاره به توطئه استكبار جهانی با هدف تحریك اهل سنت علیه ایران گفت: استبكار جهانی سعی می كند به سایرین القا كند كه ایران برای شیعه كردن جهان اهل سنت تلاش می كند.

دبیركل حزب الله با اشاره به شكست توطئه ها علیه ایران گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران در نتیجه سرنگونی شاه ایران به عنوان سرسپرده آمریكا و اسراییل آغاز شد.

وی گفت: هنگامی كه آنها در جنگ علیه ایران شكست خوردند، طی شروع جنگ نرم با این كشور، به اشاعه شایعه گسترش شیعه توسط تهران روی آوردند.

دبیركل حزب الله لبنان سپس به مصادیق این شایعات برای تفرقه افكنی میان امت اسلامی اشاره كرده و با رد این شایعه كه ایران درصدد شیعه كردن مردم مصر است، ادامه داد: چگونه ممكن است كه ایران بخواهد مردم مصر را شیعه كند؛ اصلا مساله ای به نام گسترش شیعی وجود ندارد ولی متأسفانه برخی مسلمانان و مراجع اسلامی این شایعات را باور كردند .

** پشتیبانی ایران باعث پیروزی بر اسراییل شد

دبیركل حزب الله با قدردانی از حمایت های ایران از مقاومت گفت: در پیروزی جنگ 33 روزه سال 2006 علیه اسرائیل بدون پشتیبانی ایران موفق نمی شدیم و سوریه نیز نقش مهم و بزرگی در این پیروزی داشت.

وی در ادامه گفت: برخی حالات استثنایی وجود دارد كه افراد به میل خود به سوی مذاهب تسنن و تشیع متمایل می شوند اما هیچ چیزی به نام طرح گسترش تشیع یا تسنن وجود ندارد.

وی با تاكید بر اینكه در سالروز میلاد پیامبر اكرم (ص) ما شیعیان كه پیرو امام جعفر صادق(ع) هستیم، ایمان داریم كه پیروان دیگر مذاهب اسلامی، مسلمانند و آنچه كه ما داریم متعلق به آنها نیز بوده و هیچ یك از ما قصد اجرای پروژه تبلیغ و دعوت به تشیع ندارد، افزود: ما در پایگاه های خود بسیاری از جوانان فلسطینی را آموزش می دهیم، بدون اینكه هیچ یك از آنها وارد مسایل فرهنگی و عقیدتی با كسی شوند.

سید نصرالله با اشاره به اینكه ما به عنوان جنبش اسلامی، زمانی كه در خصوص همكاری ملی میان مسیحیان و مسلمانان زیر سایه یك دولت واحد سخن می گوییم، این دعوت ما از مسایل سیاسی و مذهبی سرچشمه نگرفته است، تصریح كرد: برخی افراد در لبنان حضور دارند كه برای‌ آنها مهم است كه میان مسلمانان و مسیحیان و میان اهل تشیع و تسنن فتنه انگیزی كنند.

وی با اشاره به اینكه در گذشته بعضی افراد از جمله شخص من از مساله دولتی اسلامی در لبنان سخن به میان آوردند، افزود: پس از آن وارد مسایلی در صحنه لبنان شدیم كه نظر و دیدگاهمان در خصوص منافع كشور و مردم تغییر یافت.

دبیركل حزب الله لبنان با تاكید بر سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از مقاومت در جنگ 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه و اینكه حزب الله تمامی اشكال پشتیبانی معنوی، سیاسی و مالی از ایران از سال 1982 (تاریخ تاسیس حزب الله) دریافت كرده، اظهار داشت: این پشتیبانی باعث افتخار جمهوری اسلامی ایران است چرا كه مقاومت مهم ترین و آشكار ترین پیروزی عربی را علیه دشمن خود (اسراییل) محقق ساخت و اگر پشتیبانی ایران وجود نداشت، این پیروزی محقق نمی شد و ما به این دلیل از پشتیبانی آنها متشكریم.

وی خاطر نشان كرد: مشكل آمریكا در منطقه اسراییل و نفت است به این معنی كه به كشورهای منطقه می گویند كه نفت خود را به ما دهید و كاری به كار اسراییل نداشته باشید.

سید نصرالله با تاكید بر اینكه در خصوص مسایل مادی و مالی غرب و آمریكا این گونه تبلیغ می كنند كه حزب الله اموال خود را از موسساتی به دست می آورد كه تجارت مواد مخدر انجام می دهند افزود: حزب الله هیچ گونه پروژه تجاری در داخل و خارج لبنان ندارد و به خرید و فروش مواد مخدر، پولشویی و حتی تجارت دست نمی زند؛ حزب الله حتی از طرح های حمایت از مقاومت كه تنها به وسیله پول سعی دارند از ما حمایت كنند، استفاده نمی كند.

** ایران هیچ چیزی را به ما دیكته نمی كند

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اینكه ایران چیزی را به ما دیكته نمی كند، افزود: اگر تاسیسات هسته ای ایران مورد هدف قرار بگیرد، ایران در آن روز چشم داشتی از حزب الله ندارد ولی ما باید فكر كنیم در صورت پاسخ به كمك های تهران چه كاری باید انجام بدهیم.

سید 'حسن نصرالله ' تاكید كرد: مسئولان ایران به دلیل ایستادگی‌شان در كنار مسئله فلسطین و لبنان سختی‌های بسیار بزرگی را متحمل می‌شوند .

وی با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی تأكید كرد: آیت الله خامنه ای به وضوح درباره كمك های جمهوری اسلامی ایران به جنبش های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین صحبت كردند .

وی در ادامه گفت: ایران هیچگونه چشمداشتی مقابل این حمایت ها ندارد و تنها وظیفه شرعی خود را انجام می دهد.

دبیركل حزب الله تأكید كرد: بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار درباره كمك های ایران به مقاومت و جنبش های مقاومت اسلامی اینگونه به صراحت صحبت می كنند و من طبق این بیانات، به حل بسیاری از موارد مطرح شده در این زمینه خواهم پرداخت.

سیدنصرالله با اشاره به كمك های همه جانبه ایران به حزب الله ادامه داد: ایران بر طبق آیه شریفه 'انما نطعمكم لوجه الله لانرید منكم جزاء و لا شكورا' به ما كمك می كند و در مقابل هیچ خواسته ای از ما ندارد.

دبیركل حزب الله با تاكید بر اینكه 'هر كس از دوستان و مخالفان ما در لبنان و در تمام جهان دلیلی دارد كه حزب الله به نفع جمهوری اسلامی ایران گامی بر داشته است، لطف كند و به ما نیز خبر بدهد'، افزود: مطمئنا ایران هیچ چیزی به ما دیكته نمی كند و این موضوع را می توانید از تمامی جنبش های مقاومتی كه از طرف تهران پشتیبانی می شوند، بپرسید.

وی افزود: برخی از شبكه های خبری كشورهای عربی خبر می دهند كه حزب الله منطقه زبدانی سوریه را با موشك كاتیوشا مورد هدف قرار داده و این درست شبیه خبرهایی است كه برخی از رسانه های عربی در مورد حوادث جاری در سوریه گزارش می دهند.

سیدنصرالله با اشاره به شایعه نقش حزب الله در ساماندهی راهپیمایی های حامیان بشار اسد در سوریه گفت: چگونه ممكن است این همه لبنانی حامی حزب الله وارد سوریه شوند و كسی در مرز متوجه حركت آنها نشود.

دبیركل حزب الله ادامه داد: این حجم گسترده از تبلیغات عربی در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین شده با استفاده از تمامی راههای قانونی یا غیرقانونی در سوریه صورت می گیرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینكه ما باید بیشتر به دیدگاههای كلی در مورد سوریه توجه كنیم و با عنایت به نقاط مثبت و منفی، نقاط استراتژیك مهم را در مورد سوریه بررسی كنیم، گفت: ارتش سوریه همچنان در كنار دولت سوریه قرار دارد و اكثر مردم نیز در كنار این نظام قرار دارند.

سید حسن نصرالله با اشاره به وجود گروههای مخالف نظام سوریه افزود: در سوریه گروههای مخالف نظام وجود دارند؛ برخی از این گروهها سیاسی هستند و برخی مسلح و مناطقی زیادی از سوریه نیز در آرامش به سر می برند.

وی با اشاره به موضع رژیم صهیونیستی نسبت به اوضاع جاری سوریه گفت: در اسراییل نسبت به سقوط نظام بشار اسد توافق نظر وجود دارد و در عین حال آمریكا و كشورهای غربی و عربی تصمیم به سقوط نظام سوریه گرفته اند.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اینكه كسانی كه روی آمریكا حساب باز كرده اند، سخت در اشتباه هستند، تاكید كرد كه تلاش های غرب برای ایجاد جنگ داخلی در سوریه نتیجه نخواهد داد.

سید نصرالله با اشاره به اینكه برخی رهبران كشورهای اسلامی به دلیل شرایط سیاسی در كشورهایشان موضعی روشن درخصوص مسایل بزرگ منطقه ای اتخاذ نمی كنند، اظهار داشت: این درست نیست كه اتفاقاتی كه در سوریه در حال رخ دادن است، جنگ طایفه ای قلمداد شود؛ حتی اگر برخی سعی داشته باشند كه جنگی داخلی در این كشور به راه بیندازند.

وی با اشاره به اینكه بهتر است از سوریه خواسته شود كه به گفت وگو بپردازد و هیچگونه پیش شرطی به این منظور وضع نشود، ادامه داد: ما خواهان این هستیم كه دولت لبنان به فعالیت های خود ادامه دهد و تماس هایی در جریان است كه به یاری خدا این مشكل كنونی حل شود.

دبیركل حزب الله گفت: امروز و به مناسبت سالروز ولادت پیامبر (ص) به شما می‌گویم ما مسلمان شیعه علی ابن ابی طالب (ع) و پیرو مذهب حضرت جعفر بن محمد صادق (ع) بوده و ایمان داریم كه دیگر پیروان مذاهب اسلامی همه مانند ما مسلمان هستند و هر مسلمان بالطبع دارای آزادی كامل برای تبعیت و پیروی از هر آیینی است كه خواهان آن است.

وی با تاكید بر اینكه طرح شیعه كردن سنی ها از سوی ایران ، توطئه غرب و دروغ محض است ، گفت : همانگونه كه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمودند، هیچ طرح و برنامه‌ای برای دعوت كسی به تشیع و شیعه كردن سنی‌ها وجود ندارد.

سید حسن نصرالله گفت: برخی با استفاده از مواضع ما در سالهای 1982 و1983 میلادی درباره تشكیل دولت اسلامی در لبنان، خواهان ایجاد تحریك مردم علیه ما هستند.

وی در پایان گفت: تشكیل دولتی جدید در لبنان در دستور كار نخواهد بود و اكنون وقت ساقط كردن دولت ها نیست.

1592

خاور**1030





:: برچسب‌ها: عکس ها , نیویورک شهرستان , گل ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: