چمران به فروش آثار تاریخی ایران در آمریكا اعتراض كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'مهدی چمران' با اشاره به فروش آثار ارزشمند و تاریخی ایران در آمریكا گفت: اگر این دولت با دولت ایران دشمنی دارد، چرا با آثار فرهنگی این ملت كه آثاری جهانی است و متعلق به بشریت است اینگونه رفتار می كند و آثار تاریخی ارزشمند ما را به چوب حراج گذاشته است؟

چمران افزود: ایران دارای پیشینه ای كهن است؛ اما آمریكا را نمی توان كشوری فرهنگی دانست زیرا سابقه فرهنگی ندارد؛ چنین رفتارهایی در شان دولت ایران نیست بلكه دشمنی كردن با فرهنگ ایران است.

'مسجد جامعی' رییس كمیسیون فرهنگی شورا هم در این زمینه گفت: كار زشتی است كه آمریكا با وجود اختلافات سیاسی، آثار تمدنی ما را به حراج می گذارد.

وی اظهار داشت: نماینده شورا باید در آمریكا فعال شود و در این زمینه اقدام كند.

مسجد جامعی گفت: آثار باستانی و اموالی كه در موزه های دنیا نگهداری می شوند، متعلق به ما است و اسناد آنها را در اختیار داریم؛ بنابراین هر زمان كه اراده كنیم باید آنها را به ما بازگردانند.

چمران در ادامه توضیحاتی در خصوص لایحه درآمد شهرداری تهران در سال 91 داد و گفت: مجموع لایحه بودجه شهرداری 9100 میلیارد تومان است كه به اشتباه 9200 میلیارد تومان اعلام شده بود.

وی درخصوص فروش تراكم مازاد گفت: برای چندمین بار اعلام می كنم ما چیزی به عنوان فروش تراكم مازاد نداریم؛ بلكه عوارض تراكم، مجاز است و اگر فروش تراكم مازادی توسط شهرداری ها انجام شده باشد، تخلف است.

تهرام/ 9136 /1556/ 1449





:: برچسب‌ها: حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: