سیدحسن نصرالله: ایران چشم داشتی از حزب الله ندارد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، سید 'حسن نصرالله ' كه سه شنبه شب در مراسم جشن میلاد رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و گرامیداشت هفته وحدت در مجتمع سید الشهدا (ع) شهر جنوبی بیروت با حضور هزاران تن از شهروندان لبنانی سخن می گفت، تاكید كرد: مسئولان ایران به دلیل ایستادگی‌شان در كنار مسئله فلسطین و لبنان سختی‌های بسیار بزرگی را متحمل می‌شوند .

وی با اشاره به سخنان هفته گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی تأكید كرد: آیت الله خامنه ای به وضوح درباره كمك های جمهوری اسلامی ایران به جنبش های مقاومت اسلامی در لبنان و فلسطین صحبت كردند .

وی در ادامه گفت: ایران هیچگونه چشمداشتی مقابل این حمایت ها ندارد و تنها وظیفه شرعی خود را انجام می دهد.

دبیركل حزب الله تأكید كرد: بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار درباره كمك های ایران به مقاومت و جنبش های مقاومت اسلامی اینگونه به صراحت صحبت می كنند و من طبق این بیانات، به حل بسیاری از موارد مطرح شده در این زمینه خواهم پرداخت.

سیدنصرالله با اشاره به كمك های همه جانبه ایران به حزب الله ادامه داد: ایران بر طبق آیه شریفه 'انما نطعمكم لوجه الله لانرید منكم جزاء و لا شكورا' به ما كمك می كند و در مقابل هیچ خواسته ای از ما ندارد.

دبیركل حزب الله با تاكید بر اینكه 'هر كس از دوستان و مخالفان ما در لبنان و در تمام جهان دلیلی دارد كه حزب الله به نفع جمهوری اسلامی ایران گامی بر داشته است، لطف كند و به ما نیز خبر بدهد'، افزود: مطمئنا ایران هیچ چیزی به ما دیكته نمی كند و این موضوع را می توانید از تمامی جنبش های مقاومتی كه از طرف تهران پشتیبانی می شوند، بپرسید.

وی افزود: برخی از شبكه های خبری كشورهای عربی خبر می دهند كه حزب الله منطقه زبدانی سوریه را با موشك كاتیوشا مورد هدف قرار داده و این درست شبیه خبرهایی است كه برخی از رسانه های عربی در مورد حوادث جاری در سوریه گزارش می دهند.

سیدنصرالله با اشاره به شایعه نقش حزب الله در ساماندهی راهپیمایی های حامیان بشار اسد در سوریه گفت: چگونه ممكن است این همه لبنانی حامی حزب الله وارد سوریه شوند و كسی در مرز متوجه حركت آنها نشود.

دبیركل حزب الله ادامه داد: این حجم گسترده از تبلیغات عربی در راستای تحقق اهداف از پیش تعیین شده با استفاده از تمامی راههای قانونی یا غیرقانونی در سوریه صورت می گیرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینكه ما باید بیشتر به دیدگاههای كلی در مورد سوریه توجه كنیم و با عنایت به نقاط مثبت و منفی، نقاط استراتژیك مهم را در مورد سوریه بررسی كنیم، گفت: ارتش سوریه همچنان در كنار دولت سوریه قرار دارد و اكثر مردم نیز در كنار این نظام قرار دارند.

سید حسن نصرالله با اشاره به وجود گروههای مخالف نظام سوریه افزود: در سوریه گروههای مخالف نظام وجود دارند؛ برخی از این گروهها سیاسی هستند و برخی مسلح و مناطقی زیادی از سوریه نیز در آرامش به سر می برند.

وی با اشاره به موضع رژیم صهیونیستی نسبت به اوضاع جاری سوریه گفت: در اسراییل نسبت به سقوط نظام بشار اسد توافق نظر وجود دارد و در عین حال آمریكا و كشورهای غربی و عربی تصمیم به سقوط نظام سوریه گرفته اند.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اینكه كسانی كه روی آمریكا حساب باز كرده اند، سخت در اشتباه هستند، تاكید كرد كه تلاش های غرب برای ایجاد جنگ داخلی در سوریه نتیجه نخواهد داد.

سید نصرالله با اشاره به اینكه برخی رهبران كشورهای اسلامی به دلیل شرایط سیاسی در كشورهایشان موضعی روشن درخصوص مسایل بزرگ منطقه ای اتخاذ نمی كنند، اظهار داشت: این درست نیست كه اتفاقاتی كه در سوریه در حال رخ دادن است، جنگ طایفه ای قلمداد شود؛ حتی اگر برخی سعی داشته باشند كه جنگی داخلی در این كشور به راه بیندازند.

وی با اشاره به اینكه بهتر است از سوریه خواسته شود كه به گفت وگو بپردازد و هیچگونه پیش شرطی به این منظور وضع نشود، ادامه داد: ما خواهان این هستیم كه دولت لبنان به فعالیت های خود ادامه دهد و تماس هایی در جریان است كه به یاری خدا این مشكل كنونی حل شود.

دبیركل حزب الله گفت: امروز و به مناسبت سالروز ولادت پیامبر (ص) به شما می‌گویم ما مسلمان شیعه علی ابن ابی طالب (ع) و پیرو مذهب حضرت جعفر بن محمد صادق (ع) بوده و ایمان داریم كه دیگر پیروان مذاهب اسلامی همه مانند ما مسلمان هستند و هر مسلمان بالطبع دارای آزادی كامل برای تبعیت و پیروی از هر آیینی است كه خواهان آن است.

وی تاكید كرد: همانگونه كه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای فرمودند، ما هیچ طرح و برنامه‌ای برای دعوت كسی به تشیع و شیعه كردن سنی‌ها نداریم.

سید حسن نصرالله گفت: برخی با استفاده از مواضع ما در سالهای 1982 و1983 میلادی درباره تشكیل دولت اسلامی در لبنان، خواهان ایجاد تحریك مردم علیه ما هستند.

وی در پایان گفت: تشكیل دولتی جدید در لبنان در دستور كار نخواهد بود و اكنون وقت ساقط كردن دولت ها نیست.

1592

خاور**1030





:: برچسب‌ها: شیکاگو , تورنتو ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: