اخراج سفرای سوریه از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس
نوشته شده توسط : gogos
شورای همکاری خلیج فارس

"کشورهای عضو تصمیم گرفته اند سفرای خود را از سوریه فرا بخوانند و همزمان از سفرای رژیم سوریه بخواهند که فورا ً خاک این کشورها را ترک کنند."

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اعلام کرده اند، سفرای سوریه را از خاک خود اخراج کرده و سفرای خود را از دمشق فراخوانده اند.

شورای همکاری خلیج فارس می گوید سوریه تلاشهای جهان عرب برای حل بحران و پایان دادن به یازده ماه خونریزی در آن کشور را رد کرده است.

ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه (۶ فوریه) سفارت خود در دمشق را تخلیه کرده و تعدادی از کشورهای اروپایی نیز سفرای خود را از سوریه فرا خوانده اند.

موج خروج دیپلماتها در حالی ادامه دارد که حمله نیروهای حکومت سوریه به شهر حمص ادامه دارد و هیاتی از مقامهای دیپلماتیک روسیه در دمشق مشغول مذاکره با مقامهای سوری هستند.

چند روز بعد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد توسط روسیه و چین، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خواستار حل بحران بر اساس طرح اتحادیه عرب شده است.

بعد از ملاقات با لاوروف، رسانه های سوریه به نقل از بشار اسد، رئیس جمهور آن کشور از آمادگی او برای همکاری با "هر تلاشی برای بازگشت ثبات" خبر داده اند.

در خبری جداگانه، ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، گزارشهایی که راجع به تهدید نخست وزیر قطر توسط او منتشر شده بود را تکذیب کرده است.

آقای چورکین گفت این شایعات توسط آنهایی پخش می شود که می خواهند بین روسیه و جهان عرب شکاف بیاندازند.

شکست تلاشهای صادقانه

شورای همکاری خلیج فارس با صدور بیانیه ای گفت:"کشورهای عضو تصمیم گرفته اند سفرای خود را از سوریه فرا بخوانند و همزمان از سفرای رژیم سوریه بخواهند که فورا ً خاک این کشورها را ترک کنند."

این بیانیه می افزاید: "در شرایطی که رژیم سوریه تمام تلاشها، از جمله تلاش صادقانه جهان عرب برای حل این بحران و پایان دادن به خونریزی را رد کرده، باقی ماندن این سفرا دیگر هیچ معنایی ندارد. کشورهای عضو با تاسف و خشم شاهد افزایش کشتار و خشونت در سوریه هستند، حکومتی که کودکان، کهنسالان و زنان هم از جنایات فجیع اش در امان نبوده اند، جنایاتی که تنها می توان آنها را کشتار دسته جمعی توصیف کرد."

شورای همکاری خلیج فارس از همه کشورهای عرب خواسته تا در نشست اتحادیه عرب که قرار است هفته آینده برگزار شود، "تدابیر موثری" اتخاذ کنند.

عملیات ادامه دارد

پل وود، خبرنگار بی بی سی یکی از معدود خبرنگاران خارجی است که توانسته خودش را به حمص برساند. او می گوید ارتش سوریه بعد از طلوع آفتاب خمپاره باران و هدف قرار دادن شهر توسط آتشبارهای سنگین را از سر گرفته است.

به گفته پل وود، تانکهای ساخت روسیه در نزدیکی مرکز شهر مشاهده شده اند اما هنوز از آن حمله تمام عیاری که ساکنین شهر نگران وقوع آن هستند، خبری نیست.

به گفته فعالان مدنی، از زمان آغاز گلوله باران شهر در روز جمعه، صدها نفر جان خود را از دست داده اند. به گفته این منابع، تنها در روز سه شنبه، ۱۵ نفر از شهروندان حمص کشته شدند.

وزارت کشور سوریه در بیانیه ای که توسط خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) منتشر شد گفت عملیات نظامی در این شهر بر علیه "گروه های تروریست" و تا زمان احیای "نظم" ادامه خواهد یافت.

در همین حال گزارشها از وقوع درگیری شدید در شهرهای حماه و زبدانی خبر می دهند.





:: برچسب‌ها: گل , طبیعت , تایوان ,
:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: