احمدی‌نژاد به مجلس احضار شد
نوشته شده توسط : gogos
محمود احمدی نژاد

روابط آقای احمدی نژاد و مجلس ایران پر تنش بوده است

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس ایران گفت که با توجه به قانع نشدن نمایندگان سئوال کننده از پاسخهای نمایندگان محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور این کشور، او باید ظرف یک ماه برای پاسخ دادن به این سئوال شخصا در مجلس حاضر شود.

آقای باهنر که ریاست جلسه امروز سه شنبه ۱۸ بهمن (۷ فوریه) مجلس ایران را به عهده داشت، گفت که هیأت رئیسه مجلس در این مورد موضعی ندارد و تنها بر اساس قانون عمل می کند.

مصطفی رضا حسینی، سخنگوی طراحان سئوال از آقای احمدی نژاد روز شنبه اعلام کرده بود که نمایندگان مجلس از پاسخ نمایندگان رئیس جمهور قانع نشده اند.

طرح سئوال از رئیس جمهور با ۷۹ امضا و ۱۰ محور، در جلسه علنی روز سه شنبه ۲۹ آذر تحویل هیات رئیسه مجلس شد و علی لاریجانی رئیس مجلس به هیات رئیسه مجلس دستور داد که این طرح به کمیسیون های تخصصی مجلس ارجاع شود.

متن این سئوال امروز و در پی قانع نشدن نمایندگان سئوال کننده از پاسخ نمایندگان آقای احمدی نژاد که در این کمیسیون ها مطرح شده بود، در صحن علنی مجلس قرائت شد.

محور سئوالات نمایندگان از آقای احمدی نژاد اظهارات او درباره جایگاه برتر دولت نسبت به مجلس و اینکه مجلس دیگر در راس امور نیست، بی توجهی به مسائل فرهنگی جامعه از جمله حجاب، اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی، برکناری منوچهر متکی وزیر امور خارجه، قهر یازده روزه و اختلاف نظر با آیت الله خامنه ای بر سر حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و اجرا نشدن قانون اختصاص ۲ میلیارد دلار بودجه به مترو بود.

"آقای احمدی‌نژاد دولت خود را "قانونمندترین دولت تاریخ جمهوری اسلامی" می‌خواند اما گروهی از نمایندگان اصولگرای مجلس او را به بی‌اعتنایی به قانون متهم می‌کنند"

این طرح تیر ماه امسال با امضای ۱۰۰ نماینده به هیات رئیسه مجلس هشتم ارائه شد اما هیات رئیسه آن را در دستور کار قرار نداد.

طبق اصل ۸۸ قانون اساسی، در صورتی که دست کم یک چهارم نمایندگان سوالی را در مورد یکی از وظایف رئیس جمهور مطرح کنند، او موظف است در مجلس حاضر شود و به سئوال نمایندگان پاسخ بدهد.

بعد از تلاس نمایندگان سرانجام در آبان ماه پس از تشکیل یک کمیته ویژه در مجلس، قرار شد که نمایندگان آقای احمدی نژاد در کمیسیونهای مختلف حاضر شوند و به سئوالات جواب دهند.

این اولین بار در تاریخ ایران است که رئیس جمهور برای پاسخ دادن به سئوال نمایندگان، به مجلس احضار می شود.





:: برچسب‌ها: نشان , انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: