رییس سازمان شیلات: تولید خاویار از خزر در سطح سه تن باقی مانده است
نوشته شده توسط : gogos

' غلامرضا رازقی ' سه شنبه شب در حاشیه مراسم بهره برداری از نخستین مركز غیر دولتی تكثیر ماهیان خاویاری در ساری به خبرنگار ایرنا گفت: رویكرد اصلی شیلات ایران احیا و بازسازی ذخایر آبزیان دریای خزر است.

وی افزود: به نظر می رسد در صورت برنامه ریزی مشترك برای ایجاد شرایط احیاء و بازسازی دریای خزر، هر پنج كشور حاشیه دریای خزر بتوانند به رشد مناسبی در برداشت خاویار برسند.

وی به طرح های تولید پرورش ماهیان خاویاری در ایران اشاره كرد و گفت: چندین طرح پرورش این نوع ماهیان و حتی طرح پرورش ماهی خاویاری در قفس های دریایی را برنامه ریزی و اجرایی كرده ایم.

رازقی زمینه سرمایه گذاری در تولید ماهیان خاویاری را مهیا دانست و گفت: امسال حدود 500كیلو گرم خاویار پرورشی در كشور تولید و بخشی از آن نخستین بار به كشورهای اروپایی صادر شد.

رییس سازمان شیلات ایران سیاست و رویكرد حمایت شیلات از آبزی پروری را شامل ارایه خدمات فنی و مشاوره ای و تسهیلات عنوان كرد و گفت: در سال گذشته حدود 250 هزار تن انواع آبزی در كشور تولید شد كه تا پایان برنامه پنجم توسعه این مقدار به یك میلیون تن خواهد رسید.

وی راه اندازی نخستین مركز تكثیر ماهیان خاویاری در مازندران را افتخاری برای شیلات كشور دانست و گفت: حمایت استاندار مازندران از توسعه طرح های شیلاتی قابل تقدیر است.

مازندران سالانه حدود 80 هزار تن انواع ماهیان تولید می كند.

در هفتمین روز از دهه مبارك فجر نخستین مركز غیر دولتی تكثیر ماهیان خاویاری با 40 میلیارد ریال و با اشتغال زایی برای 27 نفر در ساری افتتاح شد.ك/3

2585/402/





:: برچسب‌ها: خام ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: