یك مسوول: ترور عزم ایران را در توسعه فناوری مصممتر می كند
نوشته شده توسط : gogos

دكتر 'محمودرضا آقامیری' سه شنبه شب در 'همایش تجلیل از خانواده های دانشمندان شهید عرصه فناوری هسته ای' در مشهد افزود: دشمنان با به شهادت رساندن شهیدان 'علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد ، قشقایی و احمدی روشن' نه تنها نمی توانند ذره ای خلل در عزم راسخ ایران برای دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای ایجاد كنند بلكه عزم ما در این ارتباط بیش از پیش مصمم می شود.

وی ادامه داد: دشمنان در ابتدا دانشمندان و صاحبنظران هسته ای باسابقه كشور نظیر شهید علی محمدی را ترور كردند و در استمرار سیاستهای خصمانه خود به ترور دانشمندان جوان این عرصه نظیر شهیدان احمدی روشن و رضایی نژاد روی آوردند.

او گفت: از دست دادن دانشمندان هسته ای از جمله شهیدان علی محمدی و شهریاری برای ما بسیار سنگین و سخت بود، شهید شهریاری علم هسته ای را مانند مومی در دستش داشت و در زمینه های مختلف این علم مانند رآكتور، شبیه سازی، كاربرد پرتوها و غیره از تجارت بسیار ارزنده ای برخوردار بود.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری این امر را نشانه عجز و ناتوانی و استیصال دشمنان در مقابل موفقیتهای كشورمان در زمینه های علم و فناوری دانست.

او با تشریح تاریخچه پایه گذاری فناوری هسته ای در كشورمان گفت: عملیات جدی برای دستیابی به علم فناوری صلح آمیز هسته ای از سال 73 در كشور آغاز شد و از آن زمان دشمنان و غربیها از این اقدام احساس خطر نمودند و با مطالعه و برنامه ریزی خاص علیه این فعالیتها موضعگیری كردند.

وی گفت: اتحادیه اروپا از سال 74 ایران را در كنار كشورهایی مانند عراق، كره شمالی و لیبی از آموزشهای هسته ای محدود كرد و قطع ارتباطات كشورمان با خارجیها در این زمینه از آن زمان تا حدودی شكل گرفت و به تدریج تحریمها علیه كشورمان آغاز شد و توسعه یافت.

آقامیری گفت: آموزشهای هسته ای كشورمان در آن زمان تنها در دانشگاه صنعتی شریف انجام می شد ولی با تلاش مسوولان ذیربط این امر از جمله طی سنوات اخیر توسعه یافت.

وی ادامه داد: بعد از آنكه در سال 84 به دستور مقام معظم رهبری پلمپ تاسیسات هسته ای كشورمان شكسته شد موج جدیدی از تلاش برای توسعه فناوری صلح آمیز هسته ای افزایش یافت و فرآیند غنی سازی هسته ای آغاز شد.

او گفت: امروز ایران اسلامی در كسب و توسعه فناوریهای صلح آمیز هسته ای رتبه نخست جهان را دارد.

معاون فناوری و نوآوری معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری افزود: به رغم تهدیدات و تحریمهای دشمنان كشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به موفقیتهای بسیاری در زمینه های علمی و فناوری دست یافته كه از جمله آنها می توان به كسب رتبه دوازدهم جهان در زمینه نانو و كسب رتبه هجدهم دنیا در زمینه بیوتكنولوژی اشاره كرد.

همچنین طی این مراسم از 'نرم افزار مشق خون' حاوی زندگینامه، خاطرات، عكس، فیلم، نماهنگ، نمایشگاه و پوستر شهدای عرصه فناوری صلح آمیز هسته ای كشورمان و همچنین كتاب مجموعه خاطرات شهید شهریاری رونمایی شد.ك/2

7490/659





:: برچسب‌ها: دریا ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: