خودروهای سنگین تا یك سال دیگر ملزم به رعایت استاندارد یورو 5 شدند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، 'محمدجواد محمدی زاده' روز چهارشنبه در مراسم راه اندازی سیستم پایش گر لحظه ای تصفیه خانه پساب شركت ایران خودرو دیزل گفت: خودروسازی شاخص توسعه یافتگی هر كشور است و زمانی كه می خواهند كشوری را از نظر توسعه یافتگی بررسی كنند چند صنعت پایه را در نظر می گیرند كه صنعت خودروسازی یكی از مهمترین این صنایع است.

وی افزود: صنعت خودروسازی به دلیل گستردگی، پیچیدگی و برخورداری از نظر تكنیك و فناوری های نوین یكی از شاخص های مهم پیشرفت هر كشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر چهار دهه از صنعت خودروسازی كشور ما می گذرد. در حالی كه روزی تنها به مونتاژ كردن خودروها می پرداختیم امروز با بومی سازی كردن خودروسازی به سمت بهبود كیفیت این خودروها در حركت هستیم.

محمدی زاده بیان داشت: صنعت خودروسازی در كشور به دلایل اشتغال زایی، اقتصادی ، استفاده از تكنولوژی های نوین پشتوانه تحقیقاتی و همچنین سرمایه گذاری های گسترده بخش های دولتی و خصوصی ظرفیت های خوبی را در كشور ایجاد كرده است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به تقاضای كشورهای منطقه و سایر كشورهای دنیا برای استفاده از تولیدات خودروهای كشور وجود داردافزود: این نشان می دهد كه تلاش های چهار دهه صنعت خودروسازی در كشور نتیجه داده است.

محمدی زاده اظهار داشت: شركت ایران خودرو دیزل برای استانداردسازی فعالیت هایش ایزوهای مختلفی از جمله ایزو 2001، 1401 و 1801 را دریافت كرده و همچنین نگاه این شركت به توسعه فضای سبز بسیار با ارزش است.

به گفته وی این شركت در حال حاضر فضای گسترده ای را كه می توانست برای سالن تولید اختصاص دهد به فضای سبز اختصاص داده است. همچنین در این واحد صنعتی به بحث پساب ها و پسماندها توجه ویژه ای شده است.

وی با اشاره به اینكه سازمان محیط زیست از سال 1382 استانداردها را برای خودروهای سواری تعریف كرده افزود: در این سالها از خودروهای سنگین غافل بودیم ولی در دو سه سال اخیر با توجه ویژه ای كه به این بخش شد گذشته ها جبران شد و به یكباره ظرف دو سه سال اخیر خودروهای سنگین به استاندارد یورو چهار رسیدند.

وی گفت :انتظار سازمان محیط زیست برای رسیدن خودروهای سنگین به استاندارد یورو پنج حداقل پنج سال آینده بود اما اكنون این خودروها در زمینه رعایت استانداردهای محیط زیست از خودروهای سواری جلو زده اند و پیش بینی می كنیم ظرف یك سال آینده تمام خودروهای سنگین استاندارد یورو پنج را رعایت كنند.

وی با اشاره به اینكه بخش عمده ای از سوخت مورد مصرف خودروهای سنگین گازوئیل است افزود: در حال حاضر استاندارد گازوئیل در بسیاری از پالایشگاه ها از استاندارد بنزین بالاتر است كه این امر نوید دهنده آن است كه خودروهای سنگین چه در بخش استاندارد خودرو و چه در بخش استاندارد سوخت به زودی با استانداردهای روز دنیا مطابقت خواهند داشت.

به گفته وی با توجه به اینكه شركت ایران خودرو دیزل بزرگترین واحد تولید خودروهای سنگین در منطقه است، سازمان محیط زیست اعلام می كند كه به زودی این شركت بالاترین استانداردهای مورد توقع را در منطقه ارائه می دهد.

محمدی زاده اظهار داشت: با نصب سیستم آن لاین پایش پساب تصفیه خانه این شركت و همچنین استفاده از سیستم هوشمند اطلاع رسانی تمام اطلاعات مربوط به آلایندگی این شركت به صورت لحظه ای بر روی سایت سازمان محیط زیست وجود خواهد داشت كه این امر نشان دهنده شفافیت فعالیتهای این شركت است.

وی با اشاره به كاهش 40 درصدی مصرف برق و 19 درصدی مصرف گاز در این شركت یادآور شد: این كاهش مصرف از بركات طرح هدفمندسازی یارانه هاست و در واقع زمانی كه قیمت انرژی واقعی نشده بود منابع انرژی اتلاف می شد و در هیچ بررسی این اتلاف انرژی محاسبه نمی شد.

به گفته محمدی زاده بر خلاف تصور بسیاری از منتقدان طرح هدفمند كردن یارانه ها كه منجر به كاهش تولید و افزایش قیمت می شد، عملكرد شركت ایران خودرو دیزل نشان می دهد كه این طرح تولید را افزایش داده، قیمت را كاهش داده و كیفیت را بسیار بالا برده است.

علمی**9014**9023**1544





:: برچسب‌ها: شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: