نامه اعتراض باشگاه پرسپولیس به كمیته داوران ارسال شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، متن نامه باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) خطاب به رییس كمیته داوران فدراسیون فوتبال بشرح زیر می باشد:

بسمه تعالی

جناب آقای مهدی تاج

ریاست محترم كمیته داوران فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران

همانطور كه استحضار دارید، دیدار دو تیم پیروزی (پرسپولیس) و فجر سپاسی كه روز سه شنبه هجدهم بهمن ماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد، در حالی با پیروزی تیم فجر سپاسی به اتمام رسید كه به استناد تصاویر تلویزیونی، یك خطای دست بازیكن حریف منجر به خطای پنالتی در نیمه اول و یك خطا روی بازیكن تیم پرسپولیس كه اعلام نشدن آن در ادامه منجر به گل سوم تیم شیرازی شد، نتیجه بازی را به روال بازی های اخیر به ضرر تیم پیروزی (پرسپولیس) تغییر داد.

برابر تصاویر تلویزیونی ثبت شده، خطای پنالتی در دقیقه 38 بازی روی داد، وقتی كه بازیكن فجر سپاسی شوت سنگین مهدی مهدوی كیا را با دست چپ منحرف كرده و آن را در اختیار دروازه بان تیم فجر گذاشت، خطای دست در داخل هجده قدم روی داد و داور مسابقه باید نقطه پنالتی را نشان می داد.

در دقیقه 61 این بازی هم داور با یك اشتباه فنی به اشتباه علیه پرسپولیس خطای پاس به دروازه بان را اعلام كرد كه البته به خیر گذشت، اما می توانست اینگونه نباشد اما بیانگر اشتباهات یك جانبه داوری علیه پرسپولیس بود.

در ادامه همین روند بود كه در دقیقه 86 این بازی سعید بخشی زاده، داور مسابقه مرتكب یك اشتباه دیگر شد كه در جریان آن خطای بازیكنان فجر سپاسی روی محمد نوری در پشت محوطه جریمه حریف را اعلام نكرد تا ضمن گرفته شدن یك فرصت مناسب از تیم پیروزی (پرسپولیس) همان توپ در برگشت به گل سوم و برتری فجر سپاسی بدل شود. به این ترتیب مجموعه این اشتباهات كه همگی فقط به ضرر یكی از دو تیم حاضر در میدان بود، نتیجه ای را كه می توانست با پیروزی میزبان رقم بخورد به پیروزی میهمان تبدیل كرد.

با توجه به اینكه اعضای تیم پیروزی (پرسپولیس) تاكنون در جریان بازی ها با احترام به داور از هرگونه اعتراض امتناع كرده اند، امید می رود كه مراجع ذیصلاح از جمله كمیته داوران اقدامات موثری را انجام دهند اما اینگونه به نظر می رسد كه به هیچ وجه دغدغه برقراری عدالت در زمین و رقم خوردن نتایج براساس توانایی های تیم های حاضر در میدان از سوی كمیته داوران بوجود نیامده، چرا كه با وجود مكاتبات بسیار، همچنان شاهد اشتباهات داوری پی در پی به زیان پرسپولیس هستیم كه سرمایه های معنوی و مادی این باشگاه را بر باد داده و در عمل بعد از دور كردن تیم پیروزی (پرسپولیس) از قرار گرفتن در كورس قهرمانی، امكان كسب سهمیه آسیایی را هم دشوار كرده است.

بار دیگر یادآور می شویم، این فقط آینده و موقعیت پرسپولیس نیست كه با این روند در خطر جدی قرار گرفته است، بلكه با تكرار چنین مواردی به سود بعضی از تیم ها و علیه تیم هایی دیگر از جمله تیم پیروزی (پرسپولیس)، اعتبار رقابت های لیگ برتر و نتایج پایانی آن زیر سوال خواهد رفت.

فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس) و میلیون ها هوادار آن، از كمیته محترم داوران انتظار دارد، اقدامات جدی را برای جلوگیری از تكرار موارد مشابه و تغییر نتایج بازی ها به عمل آورد تا منجر به تغییر در رده بندی نهایی در پایان فصل نگردد. بدون تردید این باشگاه انجام پیگیری های بیشتر را حق محفوظ خود می داند.

همچنین انتظار دارد همانطور كه كتبا اشتباهات فاحش داوری در بازی مقابل شهرداری تبریز و ذوب آهن اصفهان را كه منجر به تغییر نتیجه بازی شد ، پذیرفته اید برای ما مشخص نمائید چگونه این خسارات غیرقابل پذیرش را جبران خواهید نمود. چنانچه كمیته داوران بدون ترتیب اثر دادن به مراتب فوق اقدام عاجلی در خصوص تادیه خسارت و برخورد جدی با داور خاطی را در دستور كار خود قرار ندهد، یقین بدانید كه فیلم های تهیه شده این بازی ها را كه منجر به از دست دادن 8 امتیاز مسلم ما از ابتدای نیم فصل دوم تاكنون شده است ، جهت استیفای حقوق حقه خود به مراجع ذیصلاح نظیر FIFA و AFC ارسال خواهیم كرد.

محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پیروزی (پرسپولیس)

9118





:: برچسب‌ها: انگلستان ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: