معاون وزیر علوم بر تربیت دانشجویان تمدنساز تاكید كرد
نوشته شده توسط : gogos

دكتر 'مهدی نژادنوری' روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از 73 برگزیده 'جشنواره علمی و پژوهشی فردوسی' در مشهد افزود: در جهان كنونی آموزش به تنهایی كارآیی ندارد بلكه باید دانش، پژوهش و فناوری به همراه هم رشد كنند تا بتوانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی اظهارداشت: این امر در چند سال اخیر در كشور شروع شده و به سرعت درحال افزایش است كه نمونه آن بر اساس اعلام ارزیابان بین المللی، جایگاه ایران می باشد كه در تولید علم در منطقه به رتبه نخست و در دنیا به رتبه 17 رسیده و تا چندی دیگر رتبه جهانی به 10 ارتقا خواهد یافت.

معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: حدود چهار میلیون و 200 هزار دانشجو در كشور درحال تحصیل هستند كه 50 درصد آنها را دانشجویان علوم انسانی تشكیل می دهند.

وی افزود: زمینه كارهای فناورانه، پژوهشی كاربردی و كارآفرینی در وزارت علوم و در كشور فراهم شده و بیشتر دستگاههای اجرایی در این زمینه تفاهمنامه امضا كرده اند لذا دانشگاهها باید در محور پژوهش، فناوری و كارآفرینی و همگام با نیاز كشور حركت كنند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این مراسم گفت: با تلاشهایی كه در این مجموعه آموزشی، تحقیقاتی و پژوهشی صورت گرفته رتبه 14منطقه و هفت كشوری در زمینه های مذكور كسب شده است.

دكتر 'محمد عاشوری' افزود: در دانشگاه فردوسی حدود 20 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در حال تحصیل می باشند كه 36 درصد آنها دانشجویان دوره های تكمیلی هستند.

وی اظهارداشت: با تاكید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واحد بین الملل دانشگاه فردوسی نیز راه اندازی شده و از چندین كشور دانشجو پذیرفته است.

او افزود: باتوجه به اینكه بودجه سال آینده كشور در مجلس شورای اسلامی در مراحل بررسی است درخواست می شود كه طبق قانون برنامه پنجم توسعه سه درصد بودجه پژوهشی برای طرحهای تحقیقاتی تصویب شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: هشتمین جشنواره علمی پژوهشی فرودسی با حضور 32 دانشگاه، موسسه آموزشی، پارك علم و فناوری، شركتهای دولتی و خصوصی از هفت استان خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان ، گلستان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

دكتر 'بختیار شعبانی وركی' افزود: افزایش گستره جغرافیایی جشنواره از شمال به جنوب در جهت افزایش تعداد دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و در نتیجه حضور بیشتر پژوهشگران موثر بوده است.

وی اظهارداشت: در فراخوان جشنواره 620 اثر در چهار گروه علوم انسانی، كشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشكی، فنی و مهندسی و علوم پایه و در بخشهای كتاب، طرحهای پژوهشی، پایان نامه و طرحهای فناورانه دریافت شد.

دبیر هشتمین جشنواره علمی پژوهشی فردوسی گفت: فرآیند ارزیابی آثار توسط 280 نفر از استادان دانشگاهها و موسسات شركت كننده كه دارای رتبه استادیاری و بالاتر بودند به شكل حضوری و متمركز و در محل سازمان مركزی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد.

وی افزود: در گروه كشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشكی 125 اثر، در گروه علوم انسانی 176 اثر، در گروه فنی و مهندسی 153 اثر، در گروه علوم پایه 118 اثر و در گروه طرحهای فناورانه برتر پنج اثر مورد ارزیابی قرار گرفت كه در نهایت 73 اثر توسط كمیته های ارزیاب به جشنوار راه یافتند و واجد شرایط شناخته شدند.

514/659





:: برچسب‌ها: فیلم ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: