وزیرسابق فرانسه به رشوه خواری متهم شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، رییس دادگاه شهر' بوردو' در دومین روز از دادرسی، در پی شكایت دادستان این شهر از وورث خزانه دار سابق حزب حاكم / یوام پ/ در زمان مبارزات انتخاباتی ساركوزی به سال 2007 میلادی ، وی را به دلیل رشوه خواری متهم شناخت و رسیدگی قضایی علیه وی را آغاز كرد.

وورث متهم است كه مبلغی پول نقد از' لیلیان بتانكور' رییس سابق شركت لوازم آرایشی بهداشتی ' روایال' فرانسه و سومین زن ثروتمند این كشور برای كمك به مبارزات انتخاباتی ساركوزی در این سال دریافت كرده است.

این درحالی است كه وی دراولین جلسه دادرسی این پرونده كه بیش از12 ساعت نیز طول كشید ، اتهامات وارده در این زمینه را رد كرد.

براساس قوانین فرانسه ، درصورت اثبات این اتهام ، اریك وورث به 10 سال حبس و پرداخت 150 هزار یورو جریمه نقدی از سوی دادگاه محكوم خواهد شد.

وزیراسبق اقتصاد فرانسه متهم است كه 150 هزار یورو برای كمك به مبارزات انتخاباتی ساركوزی از یكی از نزدیكان بتانكور به صورت نقدی درجریان ژانویه 2007 میلادی دریافت كرده است .

وی همچنین متهم است كه دربه كارگیری همسرش در اداره اموال بتانكور نیز از موقعیت خود سوء استفاده كرده است.

به عقیده كارشناسان، اگرچه حساب انتخاباتی ساركوزی در سال 2007 میلادی در بررسی های اخیر بعمل آمده از سوی شورای قانون اساسی فرانسه به تایید رسیده است ، ولی دادگاهی شدن وورث به عنوان خزانه دار حزب حاكم ، می تواند به سهم خود وجهه این حزب را در نزد افكارعمومی مردم فرانسه تخریب كرده و جلب آراء مردمی از سوی این حزب را برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی فرانسه با مشكل مواجه سازد.

به عقیده كارشناسان اگرچه وورث و همسرش دو سال پیش به عنوان اولین قربانی های این قضیه پست و مشاغل خود را از دست دادند، ولی احتمال اسیب دیدن شخص ساركوزی در استانه انتخابات ریاست جمهوری نیز از این مسئله محتمل است.

اروپام **2092**1495**1566





:: برچسب‌ها: سبز , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: