تأخیر در پرواز هواپیماهای "تاجیک ایر"
نوشته شده توسط : gogos
تاجیک ایر

خلبان‌های "تاجیک ایر" ادعا دارند که هواپیماهای این شرکت فرصوده و خطرناک هستند

در چند روز اخیر پروازهای هواپیماهای شرکت "تاجیک ایر" با تأخیر بیش از ده ساعته انجام می‌شوند.

طبق اطلاع منابع فرودگاه شهر دوشنبه، فعلاً پنج پرواز هواپیماهای این شرکت به تأخیر افتاده است.

مسئولان شرکت "تاجیک ایر" این امر را ناشی از "مشکلات فنی" ارزیابی کرده‌اند، ولی حاضر به شرح جزئیات این موضوع نیستند. بیشتر مسئولان این شرکت به زنگ‌های تلفنی جواب نمی‌دهند.

محمدیوسف شادی‌اف، سخنگوی فرودگاه دوشنبه، گفت که پرواز هواپیمای این شرکت در مسیر دوشنبه-مسکو که باید شام روز چهارشنبه انجام می‌شد، تنها صبح امروز انجام شده است.

همزمان، پرواز هواپیمای این شرکت در مسیر مسکو-دوشنبه نیز تا به ۱۲ ساعت به تأخیر درآورده شده است.

برخی از مسافران این شرکت در فرودگاه "دُمُدِداوا"ی شهر مسکو در تماسهای تلفنی به بی‌بی‌سی گفتند که نمایندگان "تاجیک ایر" به مشکلات آن‌ها رسیدگی نمی‌کنند.

این در حالیست که طبق مقررات هوانوردی، اگر پرواز هواپیما با تقصیر شرکت هواپیمایی صورت بگیرد، پس این شرکت موظف است که مسافران را با غذا و جای خواب تأمین کند.

ولی به گفته مسافران "تاجیک ایر" در مسکو، نماینده‌های این شرکت حتی به نزد مسافران حاضر نشده‌اند و از حال آن‌ها آگاه نیستند.

این در حالیست که به گفته آن‌ها، برخی از مسافران با خود مبلغ اضافی ندارند. گذشته از این، دمای هوا در محل فرودگاه "دُمُدِداوا" حدود ۲۵ درجه زیر صفر است.

تاجیک ایر

شرکت تاجیک ایر در هفته‌های اخیر با بحران روبروست

محمدیوسف شادی‌اف، سخنگوی فرودگاه دوشنبه، در صحبت با بی‌بی‌سی گفت که آن‌ها از "تاجیک ایر" دلایل تأخیر در پروازها را پرسیده‌اند و پاسخ گرفته‌اند که این امر ناشی از "مشکلات فنی" بوده است.

آقای شادی‌اف افزود که به همین دلیل پرواز "تاجیک ایر" در مسیر دوشنبه-اورومچی چین نیز از شام گذشته به تعویق افتاده است.

وی گفت: "حالا 'تاجیک ایر' منتظر است که هواپیمای این شرکت از سن پترزبورگ که نیز پروازش به تأخیر افتاده بود، چه زمانی به دوشنبه فرود آید و سپس به اورومچی پرواز خواهد کرد."

این در حالیست که شام گذشته، پرواز هواپیمای این شرکت در مسیر خجند-دوشنبه نیز به تأخیر افتاده بود. به نوشته‌ای خبرگزاری "Asia Pus"، این امر به کمبود مواد سوخت ربط داشته است.

به نوشته این رسانه، "تاجیک ایر" از شرکت فراهمگر مواد سوخت این فرودگاه بدهکار شده و این شرکت نخواسته است به هواپیماهای این شرکت مواد سوخت بدهد.

در همین حال، خلبان‌های شرکت "تاجیک ایر" در اوایل هفته جاری با پخش بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که مدیریت این شرکت، آن‌ها را مجبور می‌کند که در هواپیماهای فرسوده‌ای که احتمال سقوطشان موجود است، پرواز کنند.

در بیانیه همچنین آمده است که مدیریت شرکت از خلبان‌ها تقاضا دارد که برای پرواز از فرودگاه دوشنبه کمتر مواد سوخت پُر کنند، زیرا قیمت آن در این فرودگاه گران است.

از سوی دیگر، خلبان‌ها ادعا دارند، که هواپیماهای این شرکت، که عمدتاً به اجاره گرفته شده‌اند، از لحاظ فنی برای پرواز آماده نیستند، ولی مدیریت، آن‌ها را به انجام پروازها وادار می‌سازد.

در این بیانیه همچنین آمده است، که بیشتر هواپیماهای این شرکت "کارناشایم" هستند و "تاجیک ایر" برای انجام پروازهای خود همواره با مشکل کمبود هواپیما روبرو می‌باشد. برخی از مسافران نیز گفته‌اند که ضمن پرواز با هواپیماهای این شرکت احساس خطر می‌کنند.





:: برچسب‌ها: غذا , هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: