روسیه 'گروه دوستان سوریه' را به رسمیت نمی شناسد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، لوكاشویچ امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه از اقدام برای تشكیل این گروه تحت حمایت آمریكا پشتیبانی نمی كند.

وی افزود: روسیه به شدت با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه در هر شكل آن مخالف است.

وی اضافه كرد: ما در برخورد با رویه هایی كه از نظر هنجارهای حقوق بین الملل نامشروع می باشند، بسیار محتاطانه عمل می كنیم ، ضمن اینكه تجربه تلخی در بحث تشكیل ' گروه دوستان' در تحولات لیبی داریم.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین نگرانی كشورش را از اخبار برخی رسانه های خبری مبنی بر اعزام نیروهای انگلیس و قطر برای مبارزه با نیروهای دولتی سوریه اعلام كرد.

وی هدف اصلی از تشكیل 'گروه دوستان سوریه' را تقویت مداخلات خارجی در امور داخلی سوریه عنوان كرد و ادامه داد: طرفداران این ابتكار به دنبال پشتیبانی از یكی از طرف های درگیری در سوریه هستند و ما بر این باوریم كه این رویكرد نه تنها هیچ كمكی به حل مسایل سوریه نمی كند، بلكه پایان دادن به درگیری های این كشور در چارچوب های بین المللی را پیچیده تر می كند.

وی با اشاره به تلاش كشورش برای ادامه مذاكرات و رایزنی با مقام های سوری اظهار داشت : ما تلاش می كنیم كه درگیری ها و خشونت در سوریه از راه های سیاسی و مذاكراه هر چه زودتر پایان یابد.

لوكاشویچ همچنین از تحریف اخبار تحولات سوریه در رسانه های غربی و عربی انتقاد كرد و گفت: پخش زنده رویدادهای شهر حمص از كنال تلویزیونی 'روسیه 24' نشان داد كه در انعكاس تحولات سوریه چقدر تحریف صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به اینكه اتحادیه عرب به عنوان سازمانی منطقه ای از ظرفیت هایی برای حل مسایل سوریه برخوردار است، افزود:با این وجود از نظر ما بهترین ساختار برای بررسی تحولات سوریه سازمان مل متحد است.

وی همچنین با اشاره به حمایت كشورش از فعالیت مجدد ناظرات اتحادیه عرب در سوریه اعلام كرد: چین نیز از این موضع ما به طور كامل حمایت می كند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین صدور فتواهای ضدسوری از سوی برخی كشورهای عربی را اقدام ناپسندی دانست كه هیچ كمكی به حل مسایل این كشور نمی كند.

وی تشریح كرد: در سوریه بحث برپایی انقلاب و یا حتی بروز شرایط پیش از انقلاب مطرح نیست و معتقدیم كه مانند یمن مسایل داخلی سوریه نیز باید در چارچوب سازمان ملل و به دست مردم خود این كشور حل شود.

روسیه بر خلاف كشورهای غربی و عربی بر ضرورت حل و فصل مسایل سوریه از راه های سیاسی تاكید دارد و هر گونه مداخله خارجی در این زمینه را با قاطعیت رد می كند.

اروپام/518





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: