فابیو کاپلو از مربیگری تیم ملی انگلستان استعفا کرد
نوشته شده توسط : gogos
فابیو کاپلو و جان تری

فابیو کاپلو تصمیم فدراسیون در برکناری جان تری از کاپیتانی را توهین به خودش تلقی کرد

تنها چهار ماه مانده به آغاز جام ملت‌های اروپا، فابیو کاپلو از سمت سرمربیگری تیم فوتبال انگلستان استعفا کرده است.

طبق اعلام رسمی فدراسیون فوتبال انگلستان، روز گذشته (هشتم فوریه) فابیو کاپلو پس از گفتگو با دیوید برنستاین، رئیس این فدراسیون، و الکس هورن، دبیرکل آن، تصمیم به کناره‌گیری گرفته که این مسئله مورد موافقت مسئولان این فدراسیون قرار گرفته است.

استعفای آقای کاپلو در پی بحث و جدل‌های دو هفته اخیر در رسانه‌ها و محافل ورزشی انگلستان پیرامون کنار گذاشتن جان تری از کاپیتانی تیم ملی صورت گرفت.

کنفرانس مطبوعاتی مسئولان فدراسیون فوتبال انگلستان درباره استعفای فابیو کاپلو

اوایل هفته گذشته، فدراسیون فوتبال انگلستان اعلام کرد که جان تری به دلیل متهم بودن به رفتار نژادپرستانه علیه آنتون فردیناند، بازیکن کوئینزپارک رنجرز، از کاپیتانی تیم ملی این کشور کنار گذاشته شده است.

فابیو کاپلو که ظاهرا از پیش در جریان این تصمیم نبوده، این اتفاق را توهین به خود تلقی کرد و ناراحتی خود را بصورت علنی در مصاحبه با رسانه‌های ایتالیا اظهار کرد. او گفت از نظر او جان تری هنوز کاپیتان است و تا زمانی که کسی در مراجع قضایی محکوم نشود، نباید از سوی مسئولان ورزشی تنبیه شود.

مخالفت آشکار کاپلو با تصمیم فدراسیون فوتبال انگلستان به شدت در رسانه‌ها و میان مسئولان پیشین فوتبال این کشور انعکاس داشت و عموما مورد حمله و انتقاد قرار گرفت.

واکنش بازیکنان و کارشناسان

وین رونی: از استعفای کاپلو شگفت زده شدم. او مربی‌‌ فوق‌العاده‌ای بود. جانشینش باید انگلیسی باشد. به نظرم هری ردنپ باشد

گری لینیکر: زمان خوبی برای این اتفاق نبود. هم فدراسیون هم کاپلو سرسختانه عمل کردند. اگر جور در بیاید خیلی خوب است؛ ردنپ می‌تواند تا می در تاتنهام بماند و بعد مسئولیت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

پل گاسکوئین: هری ردنپ بهترین گزینه است. او مربی اید‌ه‌ئال همه بازیکنان است. اما اگر خودش نخواست یا تاتنهام موافقت نکرد، باید شانس دیگری به تری ونبلز داد. ونبلز بی‌نظیر است

جان ماتسون (گزارشگر بی‌بی‌سی): این اتفاق تنها به دلیل به تعویق انداختن دادگاه جان تری پیش آمد. اگر دادگاه این کار را نکرده بود، فابیو کاپلو هنوز مربی تیم بود

آلن شیرر: من واقعا شوکه شدم. کاپلو انگلستان را به جام ملت‌ها رساند اما وقتی نمی‌خواهد ادامه بدهد، باید کس دیگری که برایش مهم است سر کار بیاید. ردنپ و روی هجسون گزینه‌های خوبی هستند

نیل وارنوک (مربی پیشین رنجرز): من خیلی خوشحالم. الان نوبت یکی از ماهاست که لذت حضور در جام ملت‌ها را بچشیم. ردنپ گزینه ایده‌آلی است

پس از گمانه‌زنی‌های زیاد درباره احتمال لغو قرارداد کاپلو، نخستین واکنش رسمی فدراسیون این کشور تایید خبر استعفای این مربی سرشناس ایتالیایی بود.

آقای برنستاین، رئیس فدراسیون فوتبال انگلستان، پس از استعفای کاپلو گفت: در طول مذاکره و مجموعا در طول دوره مربیگری آقای کاپلو، او بسیار حرفه‌ای عمل کرد و ما از او قدردانی می‌کنیم.

بدین ترتیب دومین سرمربی خارجی تاریخ تیم ملی انگلستان نیز در بزنگاهی مهم از هدایت تیم این کشور کناره گرفت.

نکته جالب توجه این است که در عرض یازده سال گذشته، تیم ملی انگلستان به جز یک دوره کوتاه مدت، توسط دو مربی خارجی هدایت شده است. اسون گوران اریکسون سوئدی برای بیش از ۵ سال (۲۰۰۱-۲۰۰۶) مربی این تیم بود. سپس برای یکسال هدایت این تیم به استیو مک لارن سپرده شد که نتایج بسیار ضعیفی برای این تیم به بار آورد.

پس از آن بود که فدراسیون فوتبال این کشور دوباره چاره را در به خدمت گرفتن یک مربی سرشناس خارجی دانست و با فابیو کاپلو به توافق رسید. در میان کشورهای صاحب فوتبال در اروپا و آمریکای جنوبی، تنها انگلستان است که در مقاطعی نه چندان کوتاه، به استخدام مربی خارجی روی آورده است.

آمار مربیان مطرح انگلستان

مربی بازی برد مساوی باخت درصد برد
کاپلو 42 28 8 6 66.7
رمزی

113

69 27 17 61.1
هادل 28 17 6 5 60.7
گرین‌وود 55 33 12 10 60
اریکسون 67 40 17 10 59.7
وینترباتم 139 78 33 28 56.1

کنفرانس مطبوعاتی فدراسیون فوتبال انگلستان

پس از اعلام رسمی کناره‌گیری آقای کاپلو از هدایت تیم ملی انگلستان، فدراسیون این کشور اظهار نظر درباره جزئیات منتهی به این تصمیم‌گیری را موکول به کنفرانسی مطبوعاتی‌ کرد که امروز (چهارشنبه نهم فوریه) از ساعت ۱۲ به وقت لندن انجام شد.

سخنگویان این فدراسیون در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در مورد روند رسیدن به شرایط کنونی و استعفای فابیو کاپلو، تاکید کردند که سرمربی تیم مطابق قراردادش مجاز به انتقاد علنی از تصمیمات این فدراسیون نبوده و علاوه بر این، استعفای آقای کاپلو نیز تصمیم شخصی خود او بوده است.

البته شاید مهمترین نتیجه این کنفرانس، تایید رسمی سپردن موقتی هدای8� تیم ملی به استیوارت پیرس، بازیکن پیشین تیم ملی و سر مربی کنونی تیم‌های پایه انگلستان بود. این تیم سه هفته دیگر (۲۹ فوریه) جهت آمادگی برای جام ملت‌های اروپا، در ورزشگاه ومبلی بازی دوستانه‌ای با تیم ملی هلند برگزار خواهد کرد که با این انتصاب، استوارت پیرس در آن بازی بر روی نیمکت تیم ملی انگلستان خواهد نشست.

هری ردنپ؛ گزینه اصلی

فابیو کاپلو

هری ردنپ گزینه اصلی جایگزینی فابیو کاپلو به شمار می‌رود

هری ردنپ، مربی موفق انگلیسی باشگاه تاتنهام، مدت‌هاست که در رسانه‌های مختلف به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی انگلستان مورد اشاره قرار گرفته است، بویژه اینکه بعد از دو دوره حضور نه چندان موفق مربیان خارجی، کارشناسان و رسانه‌های این کشور بر لزوم سپردن سکان هدایت تیم ملی به یک مربی بومی تاکید دارند.

اما از سوی دیگر و در اتفاقی جالب، دقیقا در روز استعفای فابیو کاپلو، پرونده پنج ساله اتهام تخلف مالیاتی هری ردنپ، که در هفته‌های اخیر مجددا در دادگاه به جریان افتاده بود، با رای بی‌گناهی او بسته شد.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد، همه شرایط برای سپرده شدن هدایت تیم ملی انگلستان به هری ردنپ ۶۴ ساله آماده باشد. البته برای محقق شدن این مسئله، فدراسیون فوتبال این کشور راه دشواری در پیش خواهد داشت، چراکه تاتنهام، تیم فعلی آقای ردنپ، در حال حاضر در وضعیت حساسی در رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و موافقت‌ مسئولان این باشگاه با رفتن هری ردنپ آسان به نظر نمی رسد.





:: برچسب‌ها: ابرها , مربع , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: