بانك مركزی انگلیس 50 میلیارد پوند به اقتصاد این كشور تزریق می كند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، كمیته سیاست های پولی بانك مركزی انگلیس امروز همچنین اعلام كرد كه نرخ بهره را فعلا در رقم نیم درصد ثابت نگه خواهد داشت.

كارشناسان معتقدند این دو سیاست پولی بانك مركزی انگلیس با هدف رونق بخشیدن به داد و ستدها، تشویق بانك ها به ارائه وام به بنگاه های اقتصادی و در نهایت جلوگیری از بازگشت مجدد اقتصاد این كشور به دوره ركود اتخاذ شده است.

50 میلیارد پوند نقدینگی جدید عمدتا برای خرید اوراق قرضه دولتی صرف خواهد شد تا حجم نقدینگی را نزد بانك ها افزایش دهد.

بانك مركزی انگلیس از سال 2009 تاكنون برای تحرك بخشیدن به اقتصاد این كشور حدود 275 میلیارد پوند نقدینگی تزریق كرده و با ورود نقدینگی جدید رقم كمك های دولتی به 325 میلیارد پوند افزایش خواهد یافت.

اداره آمارهای ملی انگلیس حدود دو هفته پیش با انتشار گزارشی از كاهش رشد اقتصادی (نرخ تولید ناخالص داخلی) این كشور در سه ماهه آخر سال 2011 خبر داده بود.

این نهاد رسمی انگلیس در گزارش خود اعلام كرد كه تولید ناخالص داخلی این كشور به عنوان مهمترین شاخص اقتصادی، در سه ماهه 'اكتبر، نوامبر و دسامبر' حدود دو دهم درصد كاسته شده است.

كارشناسان و رسانه های انگلیس اعلام كرده اند كه كاهش رشد اقتصادی این كشور در سه ماهه آخر سال گذشته خطر بازگشت به دوره ركود را افزایش داده است.

بر اساس شاخص های اقتصادی اگر رشد تولید ناخالص داخلی هر كشوری شش ماه پیاپی منفی باشد، آن كشور رسما وارد دوره ركود شده است.

اداره آمارهای ملی انگلیس همچنین اعلام كرد كه اقتصاد انگلیس در كل سال 2011 نیز كمتر از یك درصد(9 دهم درصد) رشد داشته است.

این آمار از بررسی عملكرد اقتصادی سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی و 45 هزار بنگاه بزرگ و كوچك اقتصادی استخراج می شود. بیشترین كاهش رشد را در سه ماهه آخر سال گذشته بخش های تولیدی و مقاطعه كاری انگلیس تجربه كرده اند.

تعداد بیكاران این كشور نیز در سه ماهه سپتامبر، اكتبر و نوامبر سال گذشته میلادی با افزایش 118 هزار نفری به رقم كم سابقه دو میلیون و 685 هزار نفر رسید.

این میزان افزایش در لشگر بیكاران انگلیس از سال 1995 میلادی تاكنون بی سابقه می باشد.

اقتصاد انگلیس پس از ركود سال 2008 میلادی، در سال 2010 رسما از دوره ركود خارج شد ولی تاكنون به نرخ رشد قابل اعتمادی نرسیده است و به همین دلیل كارشناسان بارها نسبت به بازگشت مجدد به دوره ركود و كسادی هشدار داده اند.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: زمستان , سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: