استقبال ایران از هر طرحی كه به بازگشت ثبات و آرامش در سوریه كمك كند
نوشته شده توسط : gogos

'حسین امیرعبداللهیان' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: هر طرحی كه از خسارت‌های بیشتر به مردم سوریه جلوگیری و از هر اقدامی كه به پیشرفت طرح‌های دولت سوریه از جمله طرح اصلاحات دولت بشار اسد كمك كند، نیز استقبال می‌كنیم.

وی بازگشت ناظران عرب 'در این چارچوب' را مفید ارزیابی كرد و گفت: در دور نخست، ناظران عرب گزارش متوازن و واقع بینانه‌ای از وضعیت سوریه ارائه كردند.

** رفع مشكلات سوریه فقط راه حل داخلی دارد

معاون وزیر امور خارجه رفع مشكلات سوریه را 'فقط با راه‌حل داخلی' دانست و گفت: اقدام اتحادیه عرب در اعزام ناظران خود به سوریه روشی است كه مورد پذیرش طرف سوری قرار گرفت و این روش در آنجا تجربه شد.

امیرعبداللهیان افزود: اگر طرف‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای این مسیر را دنبال كنند، به نظر می‌رسد كه بسیار به مسایل سوریه كمك خواهند كرد.

وی ضمن ابراز تاسف از اینكه برخی كشورهای منطقه با فراخوانی سفرا و بستن سفارتخانه‌های خود در سوریه وضع را بدتر كرده‌اند، گفت: معتقدیم چنین اقدامات شتاب‌زده‌ایی، نه تنها مشكل را حل نمی‌كند، بلكه شرایط را پیچیده‌تر می‌كند.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان كرد، در واقع این نوع اقدامات نه تنها به نفع دشمنان منطقه خواهد بود، بلكه پایه‌گذار رویه بدی خواهد بود.

امیرعبداللهیان افزود: كشورهای دوست عرب ما باید نگران تكرار این روند در آینده باشند و جلوی چنین روندهای اشتباه را بگیرند.

** از طریق سوریه و تركیه پیگیر ربوده‌شدگان هستیم

معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به این پرسش كه آیا تركیه مایل به رایزنی برای آزادی 11 زائر دیگر و 7 مهندس ایرانی است، گفت: از طریق دولت سوریه و هم دولت تركیه و سایر ظرفیت‌هایی كه در منطقه وجود دارد، تلاش‌های فشرده‌ای را برای آزادی 7 مهندس و 11 زائر دیگر ایرانی ربوده شده دنبال می‌كنیم و بسیار امیدواریم كه در آینده نزدیك شادهد آزادی آنها باشیم.

وی یادآورشد، اخباری كه تاكنون در این زمینه داریم، سلامت افراد ربوده شده را تایید می‌كند.

سیام*1723*2023***1415





:: برچسب‌ها: کلیسا , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 21 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: