تلاش رامنی برای جلب حمایت محافظه کاران
نوشته شده توسط : gogos
رامنی

رامنی تلاش کرد چهره ای محافظه کار از خود ارائه کند

میت رامنی، از کاندیداهای جمهوری خواه که در پی راهیابی به کاخ سفید است، در سخنانی ریاست جمهوری باراک اوباما را "نفس پایانی" لیبرالیسم در آمریکا دانسته و ظهور دوره جدیدی از محافظه کاری را در این کشور بشارت داده است.

آقای رامنی، که فرماندار پیشین ماساچوست و از داوطلبان نامزدی حزب جمهوری خواه است، در جمع محافظه کاران آمریکا وعده داد اصلاحات باراک اوباما را لغو کند و به مشکلات مالی دولت سامان بخشد.

میت رامنی و دو نفر از رقبای جمهوری خواهش، یعنی ریک سنتروم، نماینده سابق سنا و نیوت گینگریچ، از روسای پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از سخنرانان گردهمایی کمیته اقدام سیاسی محافظه کاران در واشنگتن بودند.

آقای رامنی که با امید جلب حمایت محافظه کاران به واشنگتن آمده بود، خطاب به آنها گفت: "باور کنید، ششم نوامبر، روز انتخابات، آسان ترین روزی است که پیش روی رئیس جمهوری بعدی ما قرار دارد. این کشوری که به آن مهر می ورزیم، دچار آشفتگی است. و این آشفتگی بیشتر از آن چیزی است که آمار اقتصادی به ما نشان می دهد. دردی است که بسیاری از ما در سینه های خود حس می کنیم."

او ادامه داد: "سه سال است که از داشتن یک رهبر ضعیف و همین طور ایدئولوژی ورشکسته حزب دموکرات رنج کشیده ایم. "

میت رامنی چهار سال پیش، در همین گردهمایی محافظه کاران از انصراف خود از نامزدی حزب جمهوری خواه و کناره گیری به نفع جان مک کین خبر داده بود.

او امسال در حالی در برابر محافظه کاران قرار گرفت که در بین آنها به نوعی از بحران مشروعیت در بین آنها رنج می برد و همین موضوع بر سرنوشت سیاسی او سایه انداخته است.

"لیبرالِ محافظه کار"

طیف محافظه کار حزب جمهوری خواه به آقای رامنی اعتماد ندارد و بعضی از محافظه کاران او را یک "لیبرال از ماساچوست" می نامند.

میت رامنی این لقب را از دو علت به یدک می کشد.

از یک طرف او در زمان فرمانداری ماساچوست اصلاحاتی را در نظام درمانی این ایالت تصویب کرد که مشابه اصلاحاتی بود که بعدها به وسیله باراک اوباما در سطح آمریکا به اجرا گذاشته شد.

محافظه کاران با این گونه اصلاحات مخالفند و می گویند باعث دخالت بیش از اندازه دولت در امور شخصی شهروندان می شود.

از سوی دیگر، افکار لیبرال در ایالت های شمال شرقی آمریکا نسبت به تفکرات محافظه کارانه طرفداران بیشتری دارد.

دو کاندیدای دیگر جمهوری خواه، یعنی ریک سنتروم و نیوت گینگریچ به محافظه کار بودن شهرت دارند و هر کدام در تلاشند تا آرای این طیف از جامعه آمریکا را به خود اختصاص دهند.

آقای رامنی که برای به دست آوردن نامزدی حزب جمهوری خواه به پشتیبانی محافظه کاران نیاز دارد، نهایت تلاش خود را به کار بست که حاضران را متقاعد کند که او هم از پایه و اساس محافظه کار است.

"خط مشی محافظه کارانه من ریشه در خانواده ام دارد، در دینم و تجربه زندگی ام. در خانه ای بزرگ شدم که بر اساس ارزش های محافظه کارانه شکل گرفته بود."

آقای رامنی با انتقاد از باراک اوباما و بدون ارائه برنامه کاری خاص وعده هایی داد که به گوش بسیاری از محافظه کاران نوایی خوش آهنگ است.

کاستن از کسری بودجه، کاهش بدهی عمومی دولت، لغو اصلاحات درمانی آقای اوباما و مقابله با قانونی شدن ازدواج همجنسگرایان از جمله آنها بود.

آقای رامنی گفت که در دوران فرمانداری در ماساچوست، فرمانداری به شدت محافظه کار بود.

او همچنین با برشمردن ویژگی های خود به عنوان یک مدیر اقتصادی، به مخاطبان یادآوری کرد به رغم خدمت در دولت، هیچ گاه آلوده سیاست بازی های واشنگتن نشده است.

سخنانی که ریک سنتروم و نیوت گینگریچ، دو رقیب جمهوری خواهش را هدف می گرفت.

حمله به سنتروم

ریک سنتروم پیش تر نماینده ایالت پنسیلوانیا در سنای آمریکا و آقای گینگریچ رئیس مجلس نمایندگان این کشور بوده است.

سابقه نمایندگی آقای سنتروم در سنا موضوعی است که میت رامنی و نیوت گینگریچ در روزهای گذشته از آن برای حمله به او استفاده کرده اند.

آقای گینگریچ، ریک سنتروم را به حمایت از منافع اتحادیه کارگری در کنگره متهم کرده است.

آقای سنتروم در آخرین مرحله برگزاری انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت های کلورادو، مینه سوتا و میزوری توانست به لطف حمایت محافظه کاران پیروز شود و بر پیشتازی آقای رامنی سایه بیندازد.

او که در نخستین مرحله از انتخابات مقدماتی در ایالت آیووا نیز پیروز شده است، هدف دور تازه ای ازحملات رقبایش قرار گرفته است.

جمهوری خواهان در حال حاضر در حال برگزاری رقابت های درون حزبی ایالتی هستند تا بتوانند نامزد خود را برای رقابت با باراک اوباما در انتخابات ششم نوامبر انتخاب کنند.

تاکنون آقای رامنی در ایالت های نیوهمشایر، فلوریدا و نوادا پیروز شده است.

آقای سنتروم هم در ایالت های آیووا، میزوری، مینه سوتا و کلورادو به پیروزی رسیده است.

کارولینای جنوبی تنها ایالتی است که به آقای گینگریچ روی خوش نشان داده است.

دیگر کاندیدای جمهوری خواه، ران پل که نماینده مجلس نمایندگان آمریکا است هنوز در این انتخابات به پیروزی نرسیده است.





:: برچسب‌ها: شب , سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: