عملكرد صحیح سیستم تصویربرداری ماهواره نوید علم و صنعت
نوشته شده توسط : gogos

'مجتبی سرادقی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: از آنجا كه میدان دید ماهواره نوید علم و صنعت 100*100 كیلومتر است، عكس های دریافت شده از ماهواره نوید علم و صنعت بخشی از عكس های ماهواره های جهانی است.

سرادقی اظهار داشت: ماهواره نوید روزانه شش بار بر فراز جمهوری اسلامی ایران ظاهر می شود و هر 90 دقیقه یكبار دور كره زمین را چرخ می زند و در حال حاضر بیش از 120 بار دور كره زمین گشته است.

وی درباره ماموریت های ماهواره ملی نوید علم و صنعت گفت: یكی از ماموریت های اصلی ماهواره نوید جمع آوری اطلاعات از فضا تحت عنوان اطلاعات تله متری كه از 26 سنسور حرارتی، مغناطیسی و خورشیدی است كه اطلاعات مهمی را به ایستگاه های زمینی ارسال می كند.

سرادقی خاطرنشان كرد: اطلاعات حاصل از تله متری مربوط به حسگرهای خورشیدی، حرارتی و مغناطیسی برای شبیه سازی ماهواره های فضایی و پرتاب های بعدی كاربرد دارد.

مدیركل بخش فضایی سازمان فضایی ایران همچنین خاطرنشان كرد: ماموریت های یادشده تا آخر عمر ماهواره نوید علم و صنعت دنبال خواهد شد چراكه بسیاری از دانشمندان، استادان دانشگاه و دانشجویان و گروه های تحقیقاتی در دانشگاه های كشور به این اطلاعات نیاز دارند.

گفتنی است ماهواره نوید علم و صنعت روز چهارشنبه - 19 بهمن ماه - اولین تصاویر خود را به ایستگاه های زمینی ارسال كرد.

ماهواره ملی 'نوید علم وصنعت' بامداد 14 بهمن و همزمان با ایام دهه مبارك فجر امسال و به دستور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد.

ماهواره نوید كه در دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده است، ماموریت تصویربرداری از زمین را با وضوح تصویر 750 متر و به صورت تك باند بر عهده دارد.

این ماهواره با ابعاد 50×50×50 سانتی‌متر مكعب و جرم 50 كیلوگرم، به منظور استقرار در مدار بیضوی با ارتفاع 250 تا 375 كیلومتر و زاویه انحراف‌مداری 55 درجه طراحی شده‌است.

علمی**9190**





:: برچسب‌ها: سرگرمی ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: